Auto CLIO 1.2 TCE Dynamic, Grandtour - 36000 km.
Asi mesiac sledujem zhoršené štartovanie.
Štartujem vždy takto - počkám na zhasnutie všetkých kontroliek a počúvam či palivové čerpadlo prestalo čerpať benzín. Štartujem kľúčom. Asi v 90% prípadoch sa stáva, že motor naskočí síce na prvý krát, ale ako keby šiel na tri valce, alebo nemal dosť benzínu a nevedel sa rozbublať, trvá to cca 3 ÷ 5 sekund, ako dakedy pri starších škodovkách. Už sa mi stalo, že som musel opakovať štart /asi 4 krát/, pričom auto naskočilo ako nové. Neviem si to nijako vysvetliť. Iné ma netrápi, všetko zatiaľ ide OK. Za jazdy všetko OK.
Stáva sa to vždy po dlhšom státí asi po 10 a viac hodinovom. Po 8 hod., teda pri odchode z práce sa to ešte zatiaľ nestalo a motor naskočí bez ohľadu na počasie hneď na prvý krát.
Vždy mi to pripomenie moju dávnu Š-105 M - inak na tú dobu výborné a spoľahlivé auto. Vtedy som mal problém s hadicou podtlaku, ťahanou pod celým autom k posilovaču brzd a po výmene auto potom štartovalo lepšie. Na hadici bola malinká dierka. Než som vtedy na to prišiel bolo už vymenené palivové čerpadlo, prívodné hadičky a pod. Hadica originál mala vtedy vek cca 14 rokov!!!
Po roku by mohla takáto závada byť v aute? Čím je riadené odstavenie palivového čerpadla pri štartovaní riadiacou jednotkou alebo dosiahnutým tlakom v potrubí?
|