Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 05 Máj 2025 17:48

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 6 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Problém po umytí motora
OdoslaťOdoslané: 12 Mar 2014 10:20 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Ahojte,

po prvý krát som sa rozhodol umyť motor odkedy som majiteľom Renault Clio 1.2 43kW, MK2 a rád by som vám popísal môj postup, dnes už viem, že nesprávny. Ako prvé som zakryl alternátor. S Arvou v rozprašovači som nastriekal všetko pod prednou kapotou. Nachal som to pôsobiť ale 10 minút, potom som to nastriekal všetko ešte raz a opäť som nechal pôsobiť ale desať minút. Medzi tým som si nachystal kýbel teplou vodou a autošampónom. S wapkou som to všetko krásne vyumýval a nečistoty ktoré zostali som umyl so špongiou a opäť vywapkoval. Zbalil som si veci, naštartoval a išiel domov. Po troch minútach som mal pocit, že miesto stlačeného plynového pedálu stláčam brzdu. Keď som ho uvoľniť auto začalo ísť lepšie. No inými slovami celé galeje s tým. Domov som prišiel na tri pokusy čo mi to zdochlo a tak ďalej...
Doma som rozobral celé benzínové ústrojenstvo a nasávacie ústrojenstvo t.j. od filtra po vstup do hlavy vrátane všetkej elektroniky a hadičiek a všetko čo tam bolo. Všetko som vyčistil, umyl vysušil a ešte neviem čo až pokým sa to všetko nelesklo z vonku z vnútra. Týždeň som to nechal ešte pre istotu preschnúť, aj keď to bolo suché na druhý deň. Všetko som to pekne poskladal. Auto naštartovalo na druhý krát (čo je ok, keďže vstrekovacia rampa bola suchá). Po naštartovaní auto chytilo cca 4 tisíc voľnobežných otáčok. Keďže som mal všetko rozobrané prišlo mi, že je potrebné nakalibrovať škrtiacu klapku. Zhasol som motor. Kľúčik som dal do prvej polohy a pár krát som pomaly stláčal plynový pedál na podlahu a pustiť. Naštartoval som na brkn (vždy to tak startovalo) a mal som voľnobežné otáčky, ake to malo pred tým. Potešil som sa, opravil som to. Išiel som sa teda rozbehnúť. Zaradil som jednotku, pridal plyn a auto zdochlo. Naštartoval som. Potom sa mi podarilo sa nejako rozbehnúť a začalo to robiť všetko možné, šklbať, trhať, sekať, kýchať, zhasínať a neviem čo ešte. Rozobral som všetky "štekre" ešte raz a znovú zacvakol. Neviem čo sa stalo, no teraz to robí nasledové. Naštartujem s voľnobežnými otáčkami okolo 2 - 3 tisíc. Tieto otáčky klesnú na skutočný volnobeh jedine v prípade, že motor zabrzdím so zaradenou rýchlosťou napríklad na dvojke. Potom je to chvíľku normálne. No nehovorím o tom, že po stlačení plynového pedálu na podlahu nasleduje sekundové dusenie motora a až potom sa rozbehne. Včera sa objavila ďalšia novinka. Neexistuje stav "idem stále 50" buď musím prídávať, alebo potom pustiť plynový pedál úplne. Inak to sekne.
no a s tým čo mám doma k dispozícii si veľa poradiť neviem. Zistil som, že voľnobežný automatický ventíl na škrtiacej klapke je stále otvorený. tak som ho vymenil za nový. je to lepšie hlavne čo sa týka toho dusenia. No po naštarovaní za studena ide z výfuku benzínový zápach. To predtým nebolo. Myslím si, že to bude asi lambda sonda, ale chcem počuť, že v tom to nie je :) Čo je však jednou veľkou zvláštnosťou. Po troch minútach od umytia motora mi zasvietilo žhavenie, či elektrická porucha motora. Svietila neustále. Po opätovnom zložení toho čo som mal rozobrané to svieti na voľnobehu a nie vždy sa to vôbec rozsvieti. Po len jemnom stlačení plynového pedálu to zhasne, pustím rozsvieti sa. Myslel som si, že to bude snímač polohy škrtiacej klapky. Pripojil som naňho Ohm meter a zmeral. Nenašiel som žiadne zakorodované miesto, ktoré by sa javilo ako veľký odporový nárasť, či iné zvláštnosti. Systém objednať všetky snímače nové sa mi javí dosť drahý.

Celkovo som teda vymenil, nové sviečky, nový vzduchový filter, všetky nové tesnenia, nová cievka, nová elektronická voľnobežná tryska.

Moja otázka na vás, prosím, znie: Čo také so mohol s tou vodou spraviť? V čom môže byť ešte chyba, čo som mohol pokaziť, resp. čo mohlo byť následkom čoho?

Mal niekto podobnú skúsenosť?

za vaše príspevky vopred ďakujem.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Problém po umytí motora
OdoslaťOdoslané: 13 Mar 2014 01:10 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Mňa napadá iba snímač podtlaku v sacom.

Takýto postup umývania motora je, prinajmenšom, nevhodný. Základom je NIKDY nepoužívať Wapku, nakoľko všetky súčiastky okolo motora sú konštrukčne chránené voči striekajúcej vode ale nie voči tlakovej. Alternátor tiež nemusíš baliť, nič sa mu nestane. Ideálne je oplachovať iba prúdom zo záhradnej hadice a málokedy potom nastane problém. Jedine ak by ste umývali horúci motor tak sa môže vyzrážať kondenz ktorý robí problém na vysokonapäťovej časti zapaľovania.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Problém po umytí motora
OdoslaťOdoslané: 13 Mar 2014 09:53 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Ahoj,

Ďakujem za odpoveď. Včera som sa bol na tom previezť. Opäť to začalo trhať a potom z ničoho nič to išlo normálne. Reakcia plynového pedálu sa mi však nezdala, ale hovorím si dobre, pokiaľ všetko ide je to ok až zrazu z ničoho nič sa rozsvietila kontrolka elektronickej chyby motora a auto prestalo reagovať na polohu plynového pedálu. Či bol stlačený, alebo nie auto stále spomalovalo až zhasol motor úplne. Otvoril som kapotu, pobúchal som po poistkovej skriny, zatriasol som s káblami a vyskúšal naštartovať. Auto naštartovalo a išlo bez problému a išlo presne tak ako predtým, kým som ho umyl. Takže som si myslel, že niekde bude iba kontaktná chyba. Prišlo však k druhej reakcii. Motor ide plynulo všetko tak ako predtým, ale keď vyradím rýchlosť otáčky mi zostanú cca na 2 - 3 tisíc. Inými slovami mám tempomat zadarmo. Všimol som si, že na normálne voľnobežné otáčky motor klesne vtedy, keď ho na hociakej rýchlosti zabrzdím na cca 20km. napríklad na dvojke. vtedy keď sa dostane na orientačne niečo okolo 1000 - 1500 otáčok vráti sa sám na predpísané voľnobežné otáčky. Ako náhle sa rozbehnem nad nejakú rýchlosť či presiahnem určite otáčky tak v tých otáčkach aj zostane.

Ľudia, napadá niekoho čo by takúto anomáliu mohlo spôsobovať? Mňa napadlo, že by to robil ventil voľnobehu, ale veď ten som dával nový. Keď som ho vymenil, tak som ho nechal úplne otvorený. Mal by sa predsa sám nakalibrovať nie? Už neviem som bezradný. Asi s tým budem musieť ísť na diagnostiku.

Ale možno zo skúsenosti niekto riešil niečo podobné..

Ďakujem.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Problém po umytí motora
OdoslaťOdoslané: 17 Mar 2014 18:04 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Ahojte,

tak, bol som na diagnostike. Najprv sa diagnostika nechcela spojiť s autom no ale asi 5 pokus vyšiel. Vyhodilo závadu: "zvýšené napájacie napätie riadiacej jednotky a v druhom riadku -prerušované".
Po ďalších pár kilometroch opäť mi začala svietiť kontrolka elektrickej chyby motora. V jednej križovatke sa mi dokonca stalo, že čím viac som pridal plyn, tým viac akoby som chcel motor zadusiť. Ako keby plynový pedál fungoval opačne, miesto pridávania a zvýšovania otáčak motora vlastne otáčky motora klesali až k podlahe - tam to viedlo k zdochnutiu motora. Už zo skúsenosti viem, že stačí iba vypnúť a zapnúť motor a zrazu ide na 5 minút všetko tak ako predtým.

To teda pracujem v podobnom fachu, ale niečo takéto som ešte nikdy nezažil, ani nepočul. Ešte veľa rokov dozadu keď som mal žiguli, stávalo sa mi, že mi auto veľmi sporadicky kopalo a tiež pri pridaní plynu skapínolo. Ako príčina sa ukázal káblik v rozdelovači od cievky, ktorý sa opieral o uzemnenie. Ale tu už som mal všetko niekoľko krát rozobrané a nič už nefunguje. Asi ho pôjdem umyť ešte raz, možno sa spamätá.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku:
OdoslaťOdoslané: 17 Mar 2014 18:05 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
neviem čo ďalej..


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Problém po umytí motora
OdoslaťOdoslané: 24 Mar 2014 15:43 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Ahojte,

problém je vyriešený. Bol zlý snímač polohy škrtiacej klapky, ktorý raz fungoval raz nie a raz udával zlé hodnoty. a preto som mal pocit, že auto zakaždým má inú chybu.

Nový snímač škrtiacej klapky (centy neuvádzam):
* Autokelly chceli 43€
* neorig. predajca 45€
* Anglicko + poštovné 18€
* originál Renault mi povedali 156€

voľnobežný ventíl škrtiacej klapky
* autokelly 32€
* neoriginálny predajca 40€
* anglicko + poštovné 22€
* originál Renault 225€

len toľko k cenám...


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 6 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©