Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 05 Apr 2020 09:27

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 6 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: kontorla zhavicov, vstrekovania...
OdoslaťOdoslané: 10 Feb 2011 09:36 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 22 Sep 2010 16:45
Príspevky: 52
Ahojte, mam Megana nico vyse roka, 1.9 Dci. Nikdy som nemal predtym diesla, tak by som sa chcel opytat na zakladnu udrzbu, resp. vymenu (interval) zhavicov, popripade kontrolu vstrekovania. Po kolkych km sa zvycajne menia zhavice? alebo len ked odidu? vobec neviem... a navyse vcera mi zasvietila kontrolka "Service" a komp vypisal, ze "Inspuiting controlen" co by v holandcine (mam ho z tadial dovezeny) malo znamenat ai skontrolovat vstrekovanie. Ale svietilo to asi 5 sekund, potom to zhaslo, aj kontrola servisu... Mam ocakavat tazkosti? dakujem za kazdu reakciu...


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: kontorla zhavicov, vstrekovania...
OdoslaťOdoslané: 10 Feb 2011 13:36 
Neprítomný
Skúsený
Skúsený
Obrázok používateľa

Založený: 06 Máj 2010 10:23
Príspevky: 220
Bydlisko: Trnava
AUTO: Renault Laguna 2.2dt Grandtour r.v.1999
Seat Alhambra 1.9tdi r.v.1998
Opel Frontera 2.2dti 16v r.v.2000
keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km

_________________
mario


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: kontorla zhavicov, vstrekovania...
OdoslaťOdoslané: 10 Feb 2011 14:13 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 22 Sep 2010 16:45
Príspevky: 52
marionovak napísal:
keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km

vdaka... no zatial startuje fajn, byvam v takej doline, takze rana tam byvaju niekedy aj -20. Ale asi len 2 krat sa mi zatial stalo, ze chytil az na druhy pokus. Vacsinou fajn. Niekedy dlhsie potoci, ale ide. Nechavam ho povrcat rano, kym oskrabem okna a tak, takze v tomto smere v pohode. Mna len vcera trosku znervoznil ten servis a hlaska, ze "skontroluj vstrekovanie", ale svietilo to tak 5 sekund. Odvtedy nic. Tankujem vyhradne OMV alebo Slovnaft, ale vacsinou OMV - Alpin diesel, tak dufam, ze by to v zime malo drzat vsetko pokope... :o))) a ten servis tiez je ok. chodi to do servisu kazdych 15 000 km.... este raz diky.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: kontorla zhavicov, vstrekovania...
OdoslaťOdoslané: 10 Feb 2011 20:37 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3004
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Pri vysokotlakých vstrekovaniach typi Common Rail je odporúčané používať do nafty aditívum. Najlepšie referencie sú na VIF.
Má pozitívny vplyv na životnosť, štartovanie a čistotu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: kontorla zhavicov, vstrekovania...
OdoslaťOdoslané: 12 Feb 2011 09:48 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý
Obrázok používateľa

Založený: 02 Jan 2010 14:52
Príspevky: 175
Bydlisko: Trenčín
AUTO: Mégane II GT 88kW 2005
ex Megane Break 1.9dTi 72kW

http://forum.meganeklub.sk
pastorek presne to som chcel napísat :) asi najlacnejsí je Autoštangl Super Diesel Aditívum a je zimny a letny a ak su tam take teploty kludne daj aj dvojnasobnu dávku

_________________
Black Mégane II GT 120PS ,2005
Truhlička ex Renault Mégane Break 1.9dTi 98PS

http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: kontorla zhavicov, vstrekovania...
OdoslaťOdoslané: 10 Jún 2011 17:38 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 27 Máj 2011 19:03
Príspevky: 3
marionovak napísal:
keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km

heh tu su iny majstri teda ked prevadzkova teplota je 60 stupnou a nie 90 DD ale v poho ...


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 6 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©