Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Žhaviče : Technické problémy všeobecne

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 04 Máj 2024 04:14

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 3 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Žhaviče
OdoslaťOdoslané: 16 Nov 2009 18:42 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
Zdravím chalani.Mohlol by mi niekto z Vás prosím vysvetliť niečo bližšie o žhavičoch resp. žeraviacich sviečkach?A hlavne by som potreboval vedieť že či žhaviče žhavia len pri štartovaní alebo neustále pri chode motora.Ďakujem Vám vopred.Veľmi mi pomôžeťe. <a>

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Žhaviče
OdoslaťOdoslané: 16 Nov 2009 19:13 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Žeraviaca sviečka má za úlohu zohriať vzduch v spaľovacom priestore naftových motorov. Je to z dôvodu konštrukcie motora kedy prudkým stlačením vzduchu vo valci sa prudko zvíši i jeho teplota a vstreknutá nafta sa od tejto teploty zapáli. Pri studenom motore je takto dosiahnutá teplota nízka na zapálenie nafty a preto je do spaľovacieho priestoru strčená sviečka ktorá sa rozžeraví a tým umožní zapálenie nafty. Stačí aby motor chvíľu išiel a už sa zohreje piest, trochu i hlava čo už stačí na dosiahnutie potrebnej teploty i samotným stlačením vzduchu.
Väčšina motorov žhaví iba pred štartom a počas neho. Novšie motory "prižhavujú" i krátko po štarte. Doba žhavenia je riadená podľa teploty motora. Čím studenší motor tak tým dlhšie žhaví.
Konštrukčne sú žeraviace sviečky dva druhy. Jeden má priamo cievku s odporového drôtu. Tie sa používajú temer výhradne v sacom potrubí. Druhý typ je tyčka zasunutá priamo v spaľovacom priestore.
Na obrázku je tyčková žeraviaca sviečka. Rozmery si nevšímaj, je to iba príklad.


Prílohy:
Y-924%20J.jpg
Y-924%20J.jpg [ 10.39 KiB | Zobrazená 2517 krát ]
Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Žhaviče
OdoslaťOdoslané: 18 Nov 2009 15:58 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 19:55
Príspevky: 94
Bydlisko: Zvolen
AUTO: Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power"
dík moc <a>

_________________
Renault 19 1.9D 47kW+ F8Q PH1 r.v.1992.."gray power" :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 3 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©