Dobrý deň. Niekedy v polovici decembra som bol v jednom BA autorizovanom servise na pravidelnej prehliadke a servise po 120tis kilometroch. Nemal som žiadne závažné závady na aute. Jedná sa o Megan II Grandtour 1.4 16V benzín rv. 2005. Chcel som len, aby spravili všetky úkony, ktoré sa robia pri tomto intervale. A to bola zrejme tá fatálna chyba.
Po asi mesiaci spokojného jazdenia sa mi na palubovke rozsvietil nápis "servis" a na displeji "check injection". Skontrolujte vstrekovanie. Hmm. Auto sa zrejme dostalo do nejakého núdzového módu. Neťahalo viac ako do 3000 ot/min. Štartovalo veľmi nespolahlivo. Niekedy naštartovalo úplne normálne, bez svietiacich kontroliek a inokedy tie kontrolky zostali svietiť. V prípade, že svietili, stačilo znova všetko vypnúť, vybrať kartu, otvoriť dvere a po asi minúte zase naštartovať. Všetko sa dostalo do normálu a auto išlo v poriadku. Časom sa táto porucha začala zo dňa na deň objavovať častejšie, až sa stalo, že nenaštartovalo vôbec. Po asi 10tich minútach státia som to znovu skúsil. Naštartovalo, ale check injection a Servis, už nezhasli. Pridala sa k nim aj oranžová ikona "motor". V servise to dali na diagnostiku, kde zistili, že mám vadnú lambda sondu a jednu indukčnú cievku. Vymenili. Auto išlo úplne bez problémov, asi týždeň. Potom sa celý ten cirkus s nespoľahlivým štartom začal znova. Presne to isté ako popisujem vyššie. Takže znova do servisu, kde mi oznámili, že to bude "asi" škrtiaca klapka. Vraj ju treba vymeniť. Keď som sa spýtal na cenu, povedali cca 420€. Toľko som si nemoholo práve dovoliť a tak sme sa dohodli, že tú klapku skúsia len vyčistiť. Vyčistili a auto bolo naozaj zase OK. Bohužiaľ, po dvoch dňoch bezproblémového jazdenia sa to znova zopakovalo. Som z toho dosť nešťastný, keďže auto síce jazdí, no nie viac ako 3000 ot/min a štartuje na 2-3tí krát. Takto to určute nemôžem nechať. Lenže neviem čo je lepšie spraviť. Mám tam ísť znova? Nechať to vymeniť a potom zase o pár dní sa to zopakuje? Je tu vôbec nejaká istota, že mechanik nebude len lavírovať a meniť súčiastky za nové, ja to platiť a stále bude auto viac v servise ako na ceste? Vie mi tu niekto aspoň orientačne poradiť, na čo by som sa mal zamerať, pri takejto poruche? Prečo(?), keď indikovaná chyba hovorí o vstrekovaní, v servise menia všetky možné súčiastky a o vstrekovaní vôbec nehovoria? Ďakujem za reakcie.
|