Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 03 Mar 2024 21:26

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Dekarbonizacia motora 1.5 DCI
OdoslaťOdoslané: 23 Aug 2016 15:59 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 05 Máj 2011 09:40
Príspevky: 7
Ahojte,

ma niekto skusenosti s pripravkami na dekarbonizaciu motora ?

Celkom sa pohravam s myslienkou to vyskusat, snazil som sa co najviac nacitat a polka internetu si to pochvaluje a zaroven druha polka to zatracuje.

Skusali ste to niekto na DCI motoroch?

Konkretne uvazujem nad BG 244/ 245 http://www.dekarbo.sk/BG244.php

Dakujem za rady/ postrehy.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Dekarbonizacia motora 1.5 DCI
OdoslaťOdoslané: 23 Aug 2016 23:27 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
V podstate ide o nepochopenie "terminus technicus". Prípravok, ktorý uvádzaš, je na čistenie palivovej sústavy a nemá nič spoločné s dekarbonizáciou motora. Teoreticky trochu môže mať vplyv na výfukové ventily ale aj to veľmi okrajovo.
Môže byť dobrý, nepoznám, no palivová sústava občas potrebuje prečistiť a takéto prípravky bývajú pomerne úspešné. Osobne by som ti odporučil použiť jednu dávku a následne používať aditívum do nafty VIF. Má preukázateľne pozitívne účinky na stav palivovej sústavy naftových motorov.

Dekarbonizácia je odstránenie karbónových (uhlíkové zvyšky horenia paliva a maziva) usadenín z povrchov motora. To sa dá iba dvomi spôsobmi kedy jeden je mechanické odstránenie (škrabka, rozpúšťadlá) a druhým prípravky do oleja. V oboch prípadoch je veľké riziko že veľké kusy karbónu môžu upchať mazacie kanály motora a spôsobiť jeho kolaps. Dnešné motorové oleje obsahujú aditíva i detergenty na rozpúšťanie karbónu a zabránenia jeho usádzania. Závisí iba na celkovom stave motora do akej miery budú účinné. Napríklad už skrátenie výmenného intervalu oleja má pozitívny vplyv na množstvo karbónu v motore.

Niekedy sa objavuje i metóda vstrekovania vody do sacieho potrubia naftového motora čo má za následok vyčistenie spaľovacieho priestoru od karbónu no je to vhodné iba pre motory s vysokou spotrebou oleja lebo pri normálnej spotrebe je v spaľovacom priestore iba minimálne množstvo karbónu ktorý nemá vplyv na činnosť motora.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©