Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 483

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Renault fórum :: Fluence - studeny start a volnobezne otacky : Renault Fluence
Renault fórum
http://www.renaultforum.sk/

Fluence - studeny start a volnobezne otacky
http://www.renaultforum.sk/renault-fluence/topic1765.html
Stránka 1 z 2

Autor:  cosmo [ 15 Jún 2011 17:32 ]
Predmet príspevku:  Fluence - studeny start a volnobezne otacky

Zdravim vsetkych clenov tohto fora :-)

Posledne mesiace sa vytesujem z noveho Fluence Exception 1.6 16V. Vyborne auto, za vybornu cenu. Zatial si vsetko pozorne vsimam, je to predsa novy milacik :-)

Posledny mesiac sa opakuje zaujimava zavada, s ktorou nechcu mat nic ani v zarucnom servise a nateraz som pokus o opravu odlozil, kym sa nedozviem viac o tejto chybe. Pri studenom starte (nezavisle od vonkajsej teploty) alebo po vychladnuti auta dokocna aj v tychto letnych dnoch sa mi stava nasledovne:

- nastartujem - otacky vyletia na 1800 (to bolo od zaciatku ale potom klesli za 1-2 sekundy na cca 800, toto povazujem za O.K.)
- potom skocia na 1200 a tam skacu medzi 1000 - 1200 zhruba minutu a to tak, ze trasie celym autom a z motora vychadzaju tlmene razy, ako keby dunel. Po priblizne minute je vsetko o.k. a motor je tichy a ide uplne normalne.
- ked sa rozhodnem autom ist aj napriek tomu, tak sa volnobeh dostane na 800 ot. az za par minut jazdy, ked s autom nejdem tak sa umudri po minute
- zoparkrat sa mi stalo aj to, ze otacky preskocili na 600, autom zatriaslo (motor takmer zdochol) a skocili na 800. Samozrejme klimatizacia je vypnuta, pri zapnutej klime je tento jav este vyraznejsi. Inak sa auto sprava uplne normalne, teda az na to, ze pri cca 2000 otackach sa mi zda motor vonku mierne hlucny (ale to je subjektivna zalezitost a moze to byl len moj blby pocit...)
- auto ma najazdene cca 2600km a pocas zabehu prvych 1500km som sa k nemu spraval uplne ukazkovo, nevytacal, nepodtacal som ho, sem tam som ho mierne pustil na 3500 otacok, aby nezlenivel... V podsate sa k nemu stale staviam, ako keby bolo v zabehu.

V servise mi povedali, ze diagnostika nic neukazala :-) Ako obvykle, jedina schopnost servisakov je kuknut na zelene/cervene ikonky s vykricnikmi a na nic viac sa nezmozu :-( Ale tejto teorii velmi neverim, pretoze mi povedali ze resetovali nastavenie jednotky (cize asi aj vypisy chyb, takze tam urcite nejake boli). Iny rozumny dovod na resetovanie riadiacej jednotky okrem mazania pamate zavad nevidim...

Ono to mozno nie ej nejaky velky problem, ale je to nove auto a pripadna mi nevhodne aby sa triaslo ako ratlik aj pri startoch v horucom lete.

Samozrejme na X forach som sa docital rozne indicie, krokovy motorcek, skrtiaca klapka, podtlakova vzduchova hadica. SW riadiacej jednotky, teplotne cidla... Velmi rad by som dal servisakom tip (ked uz teda sami nevedia :-) ), ovsem tieto nove typy motorov nie su pre laika vobec jednoduche...

Baterka vyzera byt o.k. benzin tankujem iba znackovy a nadrz je takmer vzdy plna do polovice.

Mate niekto podobny problem s Fluence pripadne s Megane II alebo Megane III ?

Vopred dakujem za par odpovedi.

Autor:  amater3 [ 16 Jún 2011 16:37 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

Nenapísal si ktorý značkový benzín tankuješ,ale čo zkúsit tankovať iný značkový benzín? <o> <o> <o>

Autor:  cosmo [ 16 Jún 2011 21:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

No, bolo to vselico, bol tam Agip, bol tam Slovnaft, OMV, bol tam aj z ceskej bezniny, vsetko to boli natural 95. Pocas jazdenia som nepostrehol nejake vazne rozdiely pri roznych bezninoch, auto je prakticky rovnako zive.

Mozem este vyskusat nejaky Shell. Tymi znackovymi benzinmi som myslel skor to, ze netankujem Tesco, Metro alebo nieco podobne :)

Autor:  amater3 [ 18 Jún 2011 16:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

Možno pomôže táto finta.Pred štartovaním zapni kľúč do polohy zapalovania a počkaj až zhasnú všetky kontrolky ktoré majú.Potom zapalovanie vypni a postup zopakuj.Po opätovnom zhasnutí kontroliek štartuj.V mojom aute sa mi osvedčil benzin BA 95 od Slovnaftu-štartovanie bez problémov. <o> <o> <o>

Autor:  nostradamus [ 20 Jún 2011 08:39 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

Pekný deň prajem. Mne síce auto "zatiaľ" netrasie, ale od začiatku sa tiež pri voľnobehu menia otáčky.Je to počuteľné hlavne keď je okolo ticho.

Autor:  pastorek [ 20 Jún 2011 11:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

cosmo napísal:
... V servise mi povedali, ze diagnostika nic neukazala :-) Ako obvykle, jedina schopnost servisakov je kuknut na zelene/cervene ikonky s vykricnikmi a na nic viac sa nezmozu :-( Ale tejto teorii velmi neverim, pretoze mi povedali ze resetovali nastavenie jednotky (cize asi aj vypisy chyb, takze tam urcite nejake boli). Iny rozumny dovod na resetovanie riadiacej jednotky okrem mazania pamate zavad nevidim...


Resetovanie riadiacej jednotky sa robí s viacerých dôvodov. Napríklad na vymazanie dynamických hodnôt načítaných pri jazde a donútenie jednotky o načítanie nových.

Skús jednu nádrž natankovať 100 oktánový benzín. Ak sa správanie výrazne zmení tak je to benzínom a ak nie tak je problém v elektronike riadenia.

Autor:  cosmo [ 20 Jún 2011 13:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

amater3: dakujem za radu, nemam kluc ale kartu, vyskusal som vlozit kartu, nechal som prebehnut kontrolu, nechal som zhasnut kontrolky. Vybral som kartu, znova som ju vlozil a po zhasnuti kontroliek som nastartoval. Ten rozdiel bol obrovsky :-) Ziadne trasenie, iba mierne chvenie, otacky cca 900, co je uplne o.k. a iba sa mierne chveli. Z motora ziadne divne zvuky :-) Inak samozrejme, nikdy nestartujem predtym, ako necham prebehnut kontroly a kym mi palubny pocitac nenapise O.K. po zhasnuti kontroliek. Tato finta zafungovala perfektne, ale bol by som rad, keby bola naprava trvala a nemusel som to robit zakazdym :-)
Nuz, ale to skor poukazuje na nejaku zavadu alebo divnu vlastnost, ked takato "volovinka" zafungovala <heh> Inak dobra finta, pouzivas sam alebo niekto z okolia ?

Nostradamus: Najskor som si myslel, ze som prehnane citlivy a ze je to v skutocnosti uplne v pohode. Ja pocujem divne zvuky od motora akonahle nasadnem do auta a nastartujem ho "nastudeno" (bublanie, dunenie...). Ako som uz pisal, okrem zvukov sa auto aj neprimerane trasie. Zvlastne na tom bolo to, ze to nerobi od zaciatku. Zacalo to len nedavno, par tyzdnov dozadu. Keby to bolo od zaciatku, zrejme by som to uzavrel s tym, ze nech si s tym elektronika robi co uzna za vhodne. Kedze to na zaciatku vobec nebolo pozorovatelne, tak ma to pochopitelne znepokojuje <oo>

Nedavno som natankoval takmer plnu nadrz 95-ky, a mal som pocit, ze je to tiez lepsie. Neviem, ale moze to mat suvislost s mnozstvom paliva v nadrzi. Takisto som vyskusal startovat najskor so stlacenou brzdou (palubak to vyzaduje <heh> ) a na druhy den som vyskusal so stlacenou spojkou, ale bolo to prakticky to iste, to iba zo zvedavosti <zmuk>

pastorek: 100 oktanovy beznin ? Nebude tam problem, ze to potom bude uplne ina zmes, s inymi teplotami ? Inak vzladom k vyskusaniu prakticky vsetkych "znackovych" benzinov mam pocit, ze je to nieco ine... Ale skusal som iba 95-ky samozrejme natural. Zvlastne na tom je to, ze to robi iba pri studenom motore, resp. ked sa jedna o prvy start rano, pripadne po dlhej pauze aj vecer. Moze byt vonku 5 alebo 35 stupnov, vzdy sa to sprava takto.

No, neda sa nic robit, budem skusat a sledovat. Ale pri mojom sucasnom vyuziti auta mi vychadzaju max. 2 studene starty za den.
Este raz dakujem za rady a ked sa dozviem nieco nove, urcite dam vediet :-)

Autor:  cosmo [ 12 Júl 2011 18:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

No, tak sa to postupne cele trosku objasnilo. Ale mozno aj nie :-)

V tychto dnoch a silnych horucavach je chvenie prakticky nebadatelne, otackomer je chvilu na 1000 ot/min a po chvili klesne na 800. Ked je voknu okolo 30 stupnov a auto je vyhriate na slnku, tak je to takto. Akonahle sa ochladi, tak je chvenie otacok badatelnejsie.

Predtym som pisal, ze nevidim suvislosti s teplotou okolia, ale to este neboli take extremne tepla. S autom som absolvoval dovolenku cca 700km tam a spat a vsetko slo ako hodinky. Teda az na ten problem s tymi otackami. Auto stalo cca tyzden v tieni, teplota bola nizsia a chvenie bolo opat velmi neprijemne.
Teplomer v aute ukazuje cca 41 stupnov ked startujem. Vtedy sa otacky drzia na 1000 ako som pisal.

Takze teraz predpokladam, ze to bude mat na svedomi zrejme nejaky snimac teploty. Uvidime co dalej, v kazdom pripade budem bombardovat servis so ziadostou o studeny start skoro rano v mojej pritomnosti :-)

Zatial dakujem za rady, urcite sa podelim o dalsie info. Zda sa, ze iba ja som ten stastlivec, co ma uvedene problemy. fluencov uz beha v SR a CR mnoho a zatial sa nikto nestazoval :-(

Autor:  pastorek [ 12 Júl 2011 20:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

cosmo napísal:
... pastorek: 100 oktanovy beznin ? Nebude tam problem, ze to potom bude uplne ina zmes, s inymi teplotami ? Inak vzladom k vyskusaniu prakticky vsetkych "znackovych" benzinov mam pocit, ze je to nieco ine... Ale skusal som iba 95-ky samozrejme natural...

Nemusíš sa báť, nič sa motoru nestane. Riadiaca jednotka motora si načítava dynamické hodnoty a podľa nich nastavuje parametre. Skúšal som to už na desiatkach áut a nikdy nebol najmenší problém.

Autor:  hdano [ 22 Mar 2012 19:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Fluence - studeny start a volnobezne otacky

Nazdar,

no presne takto sa spraval aj moj Flu 1,6 16V.
Par krat som aj s tym bol v servise, ale nikdy nic nezistili, lebo do toho servisu musis nejako prist, a ked to tam testuju tak uz studeny motor tak lahko mat nebudes.
Teraz vo februari mi skoncila zaruka a v priebehu marca mi palubny pocitac vyhodil hlasku Check injection system.
Musel som to dat znamemu vymazat, a po tyzdni sa to opakovalo znova.
Najazdene je tam 11.000km ale ako pisem, 2 rocna zaruka skoncila a teraz sa to zacalo srat.
Tie ich servisy stoja fakt za prd.
<hov> <hov> <hov> Nikdy viac Renault <hov> <hov> <hov>

Prílohy:
2012-03-08 22.51.22.png
2012-03-08 22.51.22.png [ 202.12 KiB | Zobrazená 6572 krát ]

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/