Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 483

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Renault fórum :: Realne: Auto na vzduch : Video, fotky a multimédia
Renault fórum
http://www.renaultforum.sk/

Realne: Auto na vzduch
http://www.renaultforum.sk/video-fotky/auto-vzduch-t131.html
Stránka 1 z 1

Autor:  kocur [ 08 Okt 2009 17:51 ]
Predmet príspevku:  Realne: Auto na vzduch

Francúzska firma MDI sa po dôkladných testoch funkčného prototypu pripravuje na sériovú výrobu a reálne nasadenie prevratnej novinky v automobilovom priemysle. Auto so špeciálnym motorom poháňaným vzduchom vzbudilo veľký záujem a obdiv pozvaných novinárov a automobilových odborníkov a určite bude zaujímavé aj pre vodičov.

Princíp jeho pohonu spočíva vo využití fyzikálnej vlastnosti plynov – možnosti stlačenia a tým jeho zohriatia a uskladnenia energie. Pri rozpínaní sa naopak plyn ochladzuje a energiu vydáva. Palivom v prípade MDI motora je vzduch, vysoko stlačený na 300 bar a uskladnený v špeciálnej nádrži zo sklených vlákien, schopnej obsiahnuť 90 m3 vzduchu. Motor pozostáva z dvoch valcov a špeciálnej guľovitej komory. Piest v prvom valci nasáva a stláča vzduch z atmosféry na 20 bar a teplotu 400°C. Atmosférický vzduch sa následne pohybuje do komory, kam je vstreknutý vysoko stlačený vzduch z nádrže. Zvýšenie tlaku plynu pôsobí na piest v druhom valci, ktorý vykonáva prácu a poháňa vozidlo. Výfukový plyn je schladený vzduch.

Tento vo svojej podstate jednoduchý princíp zabezpečuje podľa jeho tvorcov dojazd vozidla na jednu nádrž v mestskej prevádzke v priemere 200 až 300 km, umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/hod. pri výkone 50 HP, max. 3500 otáčkach a tankovanie aj priamo doma. To spočíva v natlačení vzduchu z okolia do


nádrže s pomocou zabudovaného elektromotora s výkonom 5 kW, ktorý možno zapojiť do bežnej elektrickej siete a naplnenie celej nádrže trvá 3 až 4 hodiny. Nádrž si môžu vodiči doplniť aj na verejnej tlakovej stanici, kde by celý proces mal trvať len tri minúty.

Okrem motora prináša MDI aj ďalšie nemenej zaujímavé novinky. Vzduch nasávaný do valcov je na svojej ceste filtrovaný, a tak auto nielenže prostredie neznečisťuje, ale ho čistí. Keďže sa vzduch v motore ochladzuje a to dokonca až do – 30°C, môže byť rovno odvádzaný do klimatizačného zariadenia a byť využitý naplno. Keďže absentuje spaľovanie, auto má oveľa menšie nároky na mazanie. Je možné použiť rastlinný olej, ktorý stačí vymeniť po 50 000 km. V neposlednom rade môže byť samotný proces použitý na bezpečné a jednoduché uskladňovanie napr. slnečnej energie a nahradiť drahé a chemicky nebezpečné batérie.



Firma pripravuje do výroby štyri modely áut. Model „taxi“, inšpirovaný anglickým black cab s vyšším komfortom a ergonomickým dizajnom, modely van a pick-up a posledný model family-van, v ktorom sa sedadlá dajú otáčať do rôznych smerov, aj proti sebe.

Mnohých z vás určite zaujíma finančná stránka projektu. Podľa predstaviteľov firmy by natankovanie jednej nádrže malo stáť približne jeden dolár, či pri prepočítaní prináša výbornú cenu 14 halierov na kilometer. Cena áut sa bude pohybovať v sumách okolo 9000 Euro.
Prinesie vynález Francúza Guya Negra revolučnú zmenu v mestskej premávke?
Obrázok
Obrázok

airpod
Obrázok



Francúzska firma MDI sa po dôkladných testoch funkčného prototypu pripravuje na sériovú výrobu a reálne nasadenie prevratnej novinky v automobilovom priemysle. Auto so špeciálnym motorom poháňaným vzduchom vzbudilo veľký záujem a obdiv pozvaných novinárov a automobilových odborníkov a určite bude zaujímavé aj pre vodičov.

Princíp jeho pohonu spočíva vo využití fyzikálnej vlastnosti plynov – možnosti stlačenia a tým jeho zohriatia a uskladnenia energie. Pri rozpínaní sa naopak plyn ochladzuje a energiu vydáva. Palivom v prípade MDI motora je vzduch, vysoko stlačený na 300 bar a uskladnený v špeciálnej nádrži zo sklených vlákien, schopnej obsiahnuť 90 m3 vzduchu. Motor pozostáva z dvoch valcov a špeciálnej guľovitej komory. Piest v prvom valci nasáva a stláča vzduch z atmosféry na 20 bar a teplotu 400°C. Atmosférický vzduch sa následne pohybuje do komory, kam je vstreknutý vysoko stlačený vzduch z nádrže. Zvýšenie tlaku plynu pôsobí na piest v druhom valci, ktorý vykonáva prácu a poháňa vozidlo. Výfukový plyn je schladený vzduch.

Tento vo svojej podstate jednoduchý princíp zabezpečuje podľa jeho tvorcov dojazd vozidla na jednu nádrž v mestskej prevádzke v priemere 200 až 300 km, umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/hod. pri výkone 50 HP, max. 3500 otáčkach a tankovanie aj priamo doma. To spočíva v natlačení vzduchu z okolia do


nádrže s pomocou zabudovaného elektromotora s výkonom 5 kW, ktorý možno zapojiť do bežnej elektrickej siete a naplnenie celej nádrže trvá 3 až 4 hodiny. Nádrž si môžu vodiči doplniť aj na verejnej tlakovej stanici, kde by celý proces mal trvať len tri minúty.


SCHEMA ako to funguje
Obrázok

Okrem motora prináša MDI aj ďalšie nemenej zaujímavé novinky. Vzduch nasávaný do valcov je na svojej ceste filtrovaný, a tak auto nielenže prostredie neznečisťuje, ale ho čistí. Keďže sa vzduch v motore ochladzuje a to dokonca až do – 30°C, môže byť rovno odvádzaný do klimatizačného zariadenia a byť využitý naplno. Keďže absentuje spaľovanie, auto má oveľa menšie nároky na mazanie. Je možné použiť rastlinný olej, ktorý stačí vymeniť po 50 000 km. V neposlednom rade môže byť samotný proces použitý na bezpečné a jednoduché uskladňovanie napr. slnečnej energie a nahradiť drahé a chemicky nebezpečné batérie.



Firma pripravuje do výroby štyri modely áut. Model „taxi“, inšpirovaný anglickým black cab s vyšším komfortom a ergonomickým dizajnom, modely van a pick-up a posledný model family-van, v ktorom sa sedadlá dajú otáčať do rôznych smerov, aj proti sebe.

Mnohých z vás určite zaujíma finančná stránka projektu. Podľa predstaviteľov firmy by natankovanie jednej nádrže malo stáť približne jeden dolár, či pri prepočítaní prináša výbornú cenu 14 halierov na kilometer. Cena áut sa bude pohybovať v sumách okolo 9000 Euro.

zdroj:benzin.sk

Viac info najdete aj na CZ stranke http://www.autonavzduch.cz/

Prílohy:
Komentár súboru: Motor na vzduch
motor vzduch.jpeg
motor vzduch.jpeg [ 171.56 KiB | Zobrazená 8201 krát ]

Autor:  pastorek [ 12 Okt 2009 15:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

...ale na tej schéme je normálny spaľovací motor s prepĺnaním. To asi na vzduch nepôjde. ;)

Autor:  Misqo [ 12 Okt 2009 15:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

presne ako píše pastorek ...hmm tak možno všetci chodíme na vzduch :D:D možno je to nové pomenanie palivovej zmesy :D

Autor:  Misqo [ 12 Okt 2009 15:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

ale v podstate ked nad tým premýšľam...tak moje auto ide na vzduch..z polovice.. :) vždy je treba vzduch a palivo..

Autor:  kocur [ 12 Okt 2009 20:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

Ved práve že je podobný normálnemu motoru a funguje tak isto.Ibaže namiesto benzínu tam ide vzduch. :D

Autor:  pastorek [ 12 Okt 2009 20:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

Podľa toho čo poznám tento systém tak pohonnou jednotkou je v princípe reverzný viacstupňový kompresor. Stlačený vzduch z nádrže prechádza postupne viacerými valcami rôznych priemerov.

Autor:  kocur [ 12 Okt 2009 21:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

no nasiel som ten motor na tejto stranke.
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/pozor-tohle-auto-jezdi-na-vzduch/10901

Kód:
Písty motoru vykonávají vratný pohyb a roztáčejí klikovou hřídel, stejně jako v běžných spalovacích motorech. Zdrojem energie ovšem není exploze stlačeného paliva, nýbrž stlačený vzduch, uchovávaný v karbonové nádrži. Pod tlakem 300 barů se ho tam vejde obrovských 340 litrů.

Autor:  MILBAC [ 12 Okt 2009 23:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Realne: Auto na vzduch

Tak chlapi ja tomu rozumiem možno zle, ale vidím to takto. Nasávam do valcov atmosférický vzduch. V hornej úvrati ho samozrejme stlačím, ale pre väčšiu účinnosť vstreknem ďalší vzduch miesto napr. benzínu, o vysokom tlaku a tým udelím energiu piestu, ktorý vykoná prácu.
Toto auto má však jeden háčik. Všetci rozprávajú o ekológii, dobre, čo sa týka spalín, mazív... Ale viac by sa mi rátali kompresory poháňané alternatívnymi zdrojmi - slnečná energia, vodík vyrobený veternou elektrárňou. Ale to by už pre niekoho nebol kšeft.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/