Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Renault fórum :: Výmena prevodovky : Renault Clio III
Renault fórum
http://www.renaultforum.sk/

Výmena prevodovky
http://www.renaultforum.sk/clio-3generacia/topic6698.html
Stránka 1 z 1

Autor:  Nuntius [ 18 Máj 2019 23:57 ]
Predmet príspevku:  Výmena prevodovky

Ahoj. Na mojom R Clio 3 Grandtour 1,5 dCi/55kW r. 2011 ukončila svoju životnú púť prevodovka.
Chcel by som vedieť či je možné tam vopchať namiesto pôvodnej 5st prevodovky 6 stupňovú?
Ak áno, čo všetko tam treba meniť, upravovať.
Za rady vopred ďakujem

Autor:  pastorek [ 19 Máj 2019 15:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Výmena prevodovky

Teoreticky je možné všetko ale ak si myslíš že je prevodovka iba o počte stupňov tak to ani nerob.

Autor:  Nuntius [ 19 Máj 2019 19:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Výmena prevodovky

Práve preto sa pýtam či je to možné a čo všetko to obnáša. Je to len nápad.
Pôvodná prevodovka je JR5 306. A našiel som na predaj tuto TL4A002.
Prípadne ktorú 5 stupňovú môžem dať namiesto tej pôvodnej.

Autor:  pastorek [ 20 Máj 2019 02:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Výmena prevodovky

Nepoznám presné charakteristiky tých prevodoviek ale navonok je rozdiel v držiakoch a kompletnom ovládacom mechanizme od páky až po prevodovku.
Prevodovky sa líšia stálym prevodom a jednotlivými odstupňovaniami. I pri rovnakom motore 1,5 DCi sa môžu dosť líšiť podľa modelu auta, výkonnostnej charakteristiky motora, často sa líšia i poloosi, spojka a štartér. Tieto motory majú širokú škálu výkonov od cca 60 po 120 koní v niekoľkých modeloch tak i odlišností bude veľmi veľa. Iba pri úplne zhodnej prevodovke sa nezmenia jazdné vlastnosti auta. Viacstupňové prevodovky sa používajú pri výkonnejších motoroch kde je prebytok výkonu, pri motoroch s málo plochým priebehom krútiaceho momentu aby sa odstupňovaním využívala tá plochá časť a nakoniec pri i pri snahe o dosiahnutie nízkych emesií v mestskej premávke. Sú to často úplne odlišné požiadavky a preto je dôležité i ich spárovanie so správnym motorom vzhľadom na celkový priebeh výkonnostnej charakteristiky motora.

Kašli na to, všetky tie problémy a vysoká pravdepodobnosť chyby nestojí za náhodné zlepšenie vlastností auta.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/