A na čo,keď teplomer v aute máš.Len je s ním trochu roboty.Temto pohľad poznáš.
Na mojom aute sú príslušné vodiče vyvedené od displeje do konektoru pravých dverí.Zatiahnutím za poistku smerom dole sa konektor rozpojí
Konektor je v stlpiku upevnený na dvou Torx skrutkách.Po jeho vysunutí do kabíny som zistil,že displej je zapojený na označených pinoch
Overenie zapojenia je jednoduché.Oba piny stačí propojit odporom(asi 15k) a po zapnutí spínačky a rozsvietení displeja sa objaví zobrazenie teploty.Ak je tento test funkčný,následuje kontrola protikusu konektora.Po uvolnění štyroch západiek zaisťovacieho krytu ma čakalo prekvapenie.
Pozície pro teplomer sú prázdne a nezapojené.
Tak som išiel na vrakovisko,kde som zohnal príslušné piny a v elektrosúčiastkách termistor k3k a k nemu odpor 15k pripojený pararelne.
Teraz už následuje mechanická otročina.Prvým krokom je demontáž vonkajšieho zrkadla.Vyklopíme zrkadlo do krajnej polohy aby vznikla štrbina medzi sklom a rámom.
Sklo podoberieme a opatrne vypáčime.
Uvolníme poistky plastového krytu a kryt dáme dole
Takto vyzerá výsledok.Toto je zrkadlo mechanicky ovládané.Krúžok ukazuje miesto pre osadenie čidla.
Následuje demontáž vnútorného obloženia zrkadla a dverí.Ťahom k sebe uvolníme kryt ovládania zrkadla
Pod krytom je tesnící prvok
Pod tesniacim prvkom sú tri skrutky ktoré držia zrkadlo na dverách
Po ich demontáži zrkadlo odoberieme z dverí
Následuje demontáž obloženia dverí,ktoré držia na štyroch skrutkách a plastových príchytkách.Pod krytom reproduktoru je jedna skrutka,
zvyšok je na spodnej hrane.
Odmontujeme kľučku otvárania a madlo dverí
Teraz obloženie ťahom k sebe odmontujeme.Ide to dosť ťažko,lebo drží na plastových príchytkách a je prilepené tesniacim tmelom.Výsledok vyzerá takto.
Do konektoru som osadil príslušné piny
a kabely pretiahol dverami k zrkadlu a následne cez jeho kľb.Potom sa zrkadlo namontuje na dvere.
Problém s umiestnením čidla sa mi podarilo vyriešit s pomocou zvyškov zo starej škodovky.Gumová záslepka(štupel) je to pravé.
Záslepku som prevrtal a do otvoru umiestnil zosadené čidlo(termistor k3k s pararelne pripojeným odporom 15k).Celú zostavu som vložil do otvoru v krytke zrkadla.
Teraz už len zapojit kabely k čidlu a nasadit kryt na zrkadlo
Po zapnutí zapalovania to musí vyzerať takto
Po kontrole následuje nasadenie obloženia dverí a zrkadla,namontovanie kľučky,madla a je hotovo.