Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 06 Máj 2025 01:57

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 12 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 23 Apr 2012 10:25 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Ahojte,
nemáte náhodou prosím skúsenosti, prípadne neviete o "perličkách" pre Clio II 98r.v. 1.2 čo sa týka úniku chladiacej kvapaliny? Kúpil som vozidlo, ktoré dlhšiu dobu stálo a predošlý majiteľ ma upozornil, že okrem benzínu to "cucá" aj chladiacu kvapalinu. Spotreba je pri bežnom mestskom režime cca na 200km na rozsah rysiek min a max vyrovnávacej nádržky. Pri naštartovaní nech to stojí ako koľkvek dlho, motor chytí na "brnk" bez vybrácií a z výfuku nejde žiadna para. Na olejovej mierke vidím priehľadný olej bez žiadnych kondenzátov, zrazeních, atď., chladiaca kvapalina vo vyrovnávacej nádržke nie je po bokoch mastná, kvapalina nesmrdí po oleji a keď som otvoril olejové víčko (pre nalievanie oleja) malo malý biely povlak - vyzrážaný vodný kondenz, avšak ten som mával každú chvíľu na škodovke a tam sa voda netratila. Pri takej jemnej vrstve aká tam je to neberiem za mernú jednotku, že niečo sa deje. Hadice vyzerajú suché a pod autom nie sú mláky. Doliať dve deci po napríklad 40tich tisícoch mi príde v poriadku, ale po 200km nie. Keď zapnem kúrenie žiadne podivné "vône" ani pri studenom vzduchu. Pri naštartovanom motory chladiaca kvapalina nebubloce. V originál servisnej príručke sa popisujú prípravky na natlakovanie a to však nemám a neviem či by mi to vôbec pomohlo. Neviem či to má súvislosť, ale ozvalo sa mi nejaké ložisko. Odhadujem to na ložisko jednej z napínacích kladiek. Auto je bez klímy.. Mali ste prosím niečo podobné? Podľa servisnej knížky vozidlo bolo do istého času servisované s originál Renault dielmi a potom to vyzerá na p. Garáž Majstra s "kvalitnými dielmi od popredných šmelinárov". Akurát rozvody sú značky "Continental", ale či aj vodná pumpa.... Naozaj vám predom ďakujem za každú radu, či skúsenosť, príapadne čo by som mal ešte skontrolovať. Ďakujem!


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 23 Apr 2012 13:40 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Ak tečie vodná pumpa tak sa objavia kvapky vody dole pri kľukovkovej remenici. Skôr by som to videl na únik cez spoj a to je vidieť belavou usadeninou v mieste úniku. Dobre skontroluj i chladič, hlavne v spodnej časti, tam zvykne takto záhadne miznúť voda.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 23 Apr 2012 14:46 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Chcem sa pekne poďakovať! Popozriem to.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 07:31 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
pozeral som to včera, všetko je krásne suché bez akéhokoľvek náznaku, že by niekde voda tiekla. Mám však taký divný pocit, že je to radiator. Ale keď sme už v motorovom priestore, auto klímu nemá a je normálne, že mám dva hnacie rememene? Od kľuky ide dvojita remenica s rozdielným priemerom. Tá menšia poháňa cez samostatný remeň iba alternátor a tá väčšia ide cez kladku, ktorá je napevno resp. nie je aktívne napínacia pravdepodobne sa dá napnúť ako alternátor na starých škodovkách a tu remeň poháňa iba servo. Je toto normálne? Lebo v knižke som sa nič takéto nedočítal. Ďakujem pekne.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 07:51 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Motor je 1.2 D7FD7 43KW


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 08:32 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Nad remenicou si nelám hlavu, je normálne že je jeden typ pre všetky modifikácie príšlušenstva.

Keď si všetko skontroloval a nikde nieje únik tak posledná možnosť je radiátor kúrenia. Pri malom úniku ani nemusí byť vidieť. Mne tiekol a okrem úniku kvapaliny som nič nespozoroval až pri výmene (z dôvodu že slabo kúrilo) som našiel polovicu radiátora oblepený bordelom a usadeninami.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 09:14 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
ďakujem za radu a nenašiel si nič mokré, napríklad koberec, alebo..? Skrátka, len sa ti tiež tratila voda? hm.. no vidím, že ma to ešte pobaví... ono to asi bude choroba ten radiator týchto modelov. Ako dlho asi trvá demontáž všetkého na to, aby som si radiator chytil do ruky?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 10:34 
Neprítomný
Skúsený
Skúsený
Obrázok používateľa

Založený: 28 Mar 2011 17:53
Príspevky: 216
Bydlisko: Medzilaborce
AUTO: Renault THALIA 1,4 - r.v. 2001
Renault FLUENCE 1,6 - r.v. 2010
mne "mizla" chladiaca a všimol som si že mam mokré koberčeky ... bol to deravý radiator kúrenia ... bol som s tým v servise od 9hod do 15:30 hod <heh> vymenili mi ho za nový , autičko aj lepšie kúri aj pod nohami mam už sucho <zmuk>

_________________
https://picasaweb.google.com/MLbikers/RenaultyAIneKary?authkey=Gv1sRgCJj79LD73I-9vQE#

ObrázokObrázok


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 13:17 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 13 Apr 2012 08:10
Príspevky: 13
spam: Nie
Niko878 napísal:
mne "mizla" chladiaca a všimol som si že mam mokré koberčeky ... bol to deravý radiator kúrenia ... bol som s tým v servise od 9hod do 15:30 hod <heh> vymenili mi ho za nový , autičko aj lepšie kúri aj pod nohami mam už sucho <zmuk>


prosím ťa pekne a kde si si našiel mokré koberce? Čo som len tak letmo kontroloval pod rohožkami a na tunely pri rýchlostnej páke to bolo suché. Dozadu som zatiaľ nešahal. Nemám do prčíc na to moc času. Ako je vlastne riadený radiator? Ide tam voda nepretržite to znamená že "potenciometrom" teploty sa nastavujú jednotlivé klapky, ktoré zmiešajú vzduch prúdiaci už z radiatora teda teplý so vzduchom s vonkajším, alebo týmto povedzme "potenciometrom" ovládam ventíl, ktorý zastavuje prúdenie ohriatej vody z motora do radiatora a súčasne klapku zmiešavania vzduchu? No vlastne ide mi o to, že či má tento mechanický volič teploty nejaký vplyp na unikajúce množstvo vody z radiatoru za predpokladu, že by bol radiator prasknutý. Ale vlastne, hm.. asi nie, pretože v systéme je tlak a ventíl by zastavil iba prívod... no nevadí, ďakujem :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: únik chladiacej kvapaliny
OdoslaťOdoslané: 24 Apr 2012 14:37 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
inetko napísal:
ďakujem za radu a nenašiel si nič mokré, napríklad koberec, alebo..? Skrátka, len sa ti tiež tratila voda? hm.. no vidím, že ma to ešte pobaví... ono to asi bude choroba ten radiator týchto modelov. Ako dlho asi trvá demontáž všetkého na to, aby som si radiator chytil do ruky?

Ja som mal nejakú malú trhlinu na radiátore a slzil iba pri tlaku. Ventilátor to stihol sušiť tak koberce boli suché ale usadeniny z chladiacej kvapaliny a prachu mi zapchali polovicu radiátora.

Výmena je pomerne náročná lebo sa vyťahuje von celá prístrojovka, stĺpik riadenia a až potom teleso kúrenia. Mne to trvalo samému celý deň.

Clio nemá ventil na kúrení, voda stále cirkuluje i radiátorom a teplota sa reguluje iba klapkou smerovania vzduchu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 12 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©