Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Renault fórum :: ASR / ESP defect : Diskusia o všeličom
Renault fórum
http://www.renaultforum.sk/

ASR / ESP defect
http://www.renaultforum.sk/diskusia/topic6662.html
Stránka 1 z 2

Autor:  dri [ 29 Jan 2019 21:44 ]
Predmet príspevku:  ASR / ESP defect

Zdravím, mám renault scénic II 2003, 1.6 benzín. Vyhodilo mi hlásenie ASR / ESP defekt a kontrolku service. Pri pridávaní plynu niekedy vyskočia otáčky nekontrolovane vysoko, zase pri uberaní autom trhá. Dnes mi vyhodilo aj hlásenie "EINSPRITZUNG PRUEFEN", čo by malo znamenať asi skontrolovať zapaľovanie. Mal som v minulosti podobný problém s trhaním auta a bola to cievka, ale vtedy mi nevypisovalo tieto hlásenia. Chcem poradiť od znalých či by to mohlo byť cievkou, či to nejako súvisí s ASR / ESP. A ak hej tak ešte jednu vec, môžu sa kombinovať cievky, lebo mám založené cievky VALEO, ale mám doma ešte jednu cievku TESLA, ktorá typovo pasuje do môjho auta, len som chcel vedieť či sa to môže skombinovať či to nebude robiť nejaký problém, lebo som v podstate laik v tejto oblasti. ďakujem za rady.

Autor:  pastorek [ 30 Jan 2019 07:13 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

ASR/ESP defect je hlásenie k chybe ESP čo môže mať viac príčin ale najčastejšie je to snímačom otáčok na kolese auta. Ktorý snímač a či vôbec vie odhaliť diagnostika.
"EINSPRITZUNG PRUEFEN" je zase chyba vstrekovania, teoreticky i možná vadná cievka ale zase vie presne závadu odhaliť iba diagnostika ktorá vie prečítať závadu ktorá spustila zobrazenie tohto chybového hlásenia.
Cievky rôznych výrobcov je možné kombinovať ak sú určené pre dané auto.

Autor:  dri [ 03 Feb 2019 12:31 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Ďakujem pekne za odpoveď. Bol som na diagnostike, vyzerá to na lambda sondu. Chcem sa spýtať aká náročná je výmena lambda sondy, ja do toho nejako nevidím, len viem že je to snímač niekde pred výfukom. Pýtam sa preto lebo mi to nacenili na cca 300 e aj s materiálom, len sa mi to zdá nejako veľa a neraz mám pocit že v servisoch niekedy chcú ľudí dobehnúť. ďakujem pekne

Autor:  pastorek [ 03 Feb 2019 16:24 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Lambda sonda stojí v druhovýrobe cca 50 EUR a výmena je jednoduchá. Je to valček naskrutkovaný do výfuku a na druhom konci je iba jeden konektor.
To je jedna chyba a čo to ESP?

Autor:  dri [ 03 Feb 2019 23:18 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

A nemôže chybná lambda sonda, kolísanie otáčok, nekultivovaný chod motora ovplyvniť nejaký snímač asr, esp ktorý potom signalizuje chybu? Neviem, len sa pýtam.

Autor:  pastorek [ 04 Feb 2019 01:13 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Nie, nemá to nič spoločné.

Autor:  dri [ 06 Feb 2019 17:45 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Zdravím, vymenili mi lambda sondu a čidlo podtlaku vzduchu, chvíľu mi to na ceste zo servisu išlo a potom som mierne ubral plyn, trhlo mi autom a znovu naskočila chyba ASR, ESP defect. S tými otáčkami je to trochu lepšie ale pri vyšších rýchlostiach ako keby trhalo autom, taky neplynuly chod motora. A pri rozbiehaní pri stlačení plynu to nepridáva auto plynule, ale ako keby som skúšal pridávať a uberať plyn na cestnej motorke. V servise mi povedali, že tie otáčky môžu ešte trochu kolísať, že lambda sonda sa musí zabehnúť a že je to aj tým že auto je staršie. Nejako sa mi to nezdá, síce má najazdených 190 000 km ale doteraz motoricky nebol problém a žeby pri zabiehaní lambda sondy vyhodilo kontrolku ASR, ASP defekt. Neviem myslíte že sa príčina nedá zistiť, alebo už ozaj treba vymeniť auto alebo čo. Som z toho už na prášky, lebo bez auta som ako bez nohy a mám pocit že v servise iba tápajú a nevedia čo je príčinou.

Autor:  dri [ 06 Feb 2019 17:49 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Ešte rozmýšlam stále nad tou cievkou. Kúpil som novú a skúšal som ju vymeniť do troch polôh, či to nepomôže. Na štvrtú pozíciu som ju neskúšal lebo tá bola menená asi pred rokom a je k nej ťažší prístup, tak som si povedal že keď je v podstate nová tak to nemôže byť tým. Myslíte že tieto veci čo som popisoval, môžu byť zapríčinené vadnou cievkou. Ale zase, že by na diagnostike na to neprišli ?

Autor:  pastorek [ 06 Feb 2019 19:28 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Lambda sa nepotrebuje zabehnúť ale riadiaca jednotka si musí načítať celý rozsah hodnôt ktoré lambda dáva. Podľa jej signálu riadiaca jednotka upravuje bohatosť zmesi ale až keď je zohriata na prevádzkovú teplotu. V podstate mali pravdu ale to trochu inak pomenovali.
Na ten nepravidelný chod by som odporúčal natankovať jednu nádrž Shell V-Power Racing 100 oktánový benzín. Asi ako jediný naozaj obsahuje čistiace prísady a dokáže pekne vyčistiť palivový systém i vstrekovače. Už sa to osvedčilo veľa krát a osobne to na Cliu aplikujem tak 2 - 3 x do roka, vždy keď má motor nekľudný voľnobeh a neochotne štartuje.
Vadnú alebo vynechávajúcu cievku by diagnostika určite odhalila.

Autor:  dri [ 06 Feb 2019 20:43 ]
Predmet príspevku:  Re: ASR / ESP defect

Ďakujem za odpoveď. Práve som bol skúsiť vymeniť cievku a previesť sa, je to to isté. Ale keď som vytiahol cievku ako keby bolo telo cievky od oleja. A po čase mi vyskočilo hlásenie (okrem tých predošlých) "skontrolujte hladinu oleja" tak už som z toho mimo. Olej som kontroloval pred mesiacom, hladina bola v strede medzi minimom a maximom, tak už neviem, či tieto hlásenia môžu nejako súvisieť. ďakujem za rady

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/