Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 483

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach) : Diskusia o všeličom

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 19 Apr 2024 10:31

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 04 Jan 2017 12:18 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Potrebujem na výmenu chladiacej kvapaliny nejaké špeciálne nástroje alebo mi stačí to čo mám doma? Napr. nejaké kombinované kliešte (kombinačky), predlžené kliešte (resp. elektrikárske).

Na motore D4F dám dole ten istý kryt pri ktorom sa mení olej (resp. výpustná skrutka)?
A potom je tam nejaká výpustna skrutka na radiátore alebo niekde? Ktoré výpustné skrutky treba odstrániť? Vraj aj z vodnej pumpy je potrebné.

Nejaký ten presný postup by pomohol..

Ja to vidím tak opravte ma prípadne doplnte ak niečo chýba :

1. Vypustíme chladiacu kvapalinu (pri studenom motore) nejakou skrutkou prípadne hadicou
2. Môžme aj naštartovať ale len na krátko? Aby sa čo najviac kvapaliny vypustilo?
3. Zatvoríme vypúšťacie skrutky
4. Nalejeme nejaký ten roztok na preplach systému. Pri plnení naštartujeme motor aby sa tam toho zmestilo viac, zatvoríme plniaci otvor a necháme zohriať motor na prevádzkovú teplotu 10 -15 min
5. Vypustiť znova všetku kvapalinu
6. Ak je ešte stále niečo znečistené opakujem preplach resp. len destilovanou vodou alebo obyčajnou?
7. Zmiešame nemrznúcu zmes s destilovanou vodou a nalejeme do chladiča naštartujeme motor aby klesla hladina dolejem pokiaľ sa dá po max.
8. Necháme zohriať motor na 10-15 min resp. sa s ním prejdeme s topením na max teplotu.
9. Na ďalší deň skontrolujeme stav chladiacej kvapaliny (ak chýba tak dolejeme).

Tak alebo niečo chýba?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 04 Jan 2017 14:36 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
<oko>
Takto to vyzerá ak sa niekto učí robiť servis na základe informácií z webových diskusií. Pomieša údaje z rôznych áut, k tomu ešte "zaručene správne" info od mudrlantov a celé je to potom v prd...


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 04 Jan 2017 14:42 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Prevažne z amerických aut :D

Všetko inak sa robí alebo?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 07 Jan 2017 15:38 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Ako by malo podľa teba vyzerať správne vypustenie, prepláchnutie a naplnenie novej zmesi?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 07 Jan 2017 20:03 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
nexon napísal:
Potrebujem na výmenu chladiacej kvapaliny nejaké špeciálne nástroje alebo mi stačí to čo mám doma? Napr. nejaké kombinované kliešte (kombinačky), predlžené kliešte (resp. elektrikárske).

Špeciálne náradie ani nie, stačí bežné. Základ je mať náradie podľa toho aké máš na aute hadicové spony.
nexon napísal:
Na motore D4F dám dole ten istý kryt pri ktorom sa mení olej (resp. výpustná skrutka)?
A potom je tam nejaká výpustná skrutka na radiátore alebo niekde? Ktoré výpustné skrutky treba odstrániť? Vraj aj z vodnej pumpy je potrebné.

Výpustné skrutky už nenájdeš ale spodný kryt asi bude musieť ísť dolu aby si mal prístup k spodnej hadici na chladiči. Z vodnej pumpy sa samostatne vypustiť nedá ale vytečie cez chladič.
nexon napísal:
1. Vypustíme chladiacu kvapalinu (pri studenom motore) nejakou skrutkou prípadne hadicou

Odpojiť spodnú hadicu na chladiči, otvoriť nalievacie víko a odstrániť odvzdušňovaciu skrutku kúrenia.
nexon napísal:
2. Môžme aj naštartovať ale len na krátko? Aby sa čo najviac kvapaliny vypustilo?

NIKDY neštartuj auto bez vody. Ny vypustenie to i tak vôbec nepomôže.
nexon napísal:
3. Zatvoríme vypúšťacie skrutky
4. Nalejeme nejaký ten roztok na preplach systému. Pri plnení naštartujeme motor aby sa tam toho zmestilo viac, zatvoríme plniaci otvor a necháme zohriať motor na prevádzkovú teplotu 10 -15 min

Preplach systému nejakým prípravkom má význam iba pri starších motoroch kde je veľa usadenín alebo ak je chladiaci systém znečistený následkom poruchy. Napríklad ak sú na hladine v nádržke výrazné mastné škvrny. VŽDY postupujeme podľa pokynov výrobcu použitého prípravku lebo bývajú dosť rozdielne podľa účelu.
Preplach čistou vodou má význam iba ak bola vypustená kvapalina silne znečistená kalom alebo ak sa prechádza na chladiacu kvapalinu ktorá nie je miešateľná s pôvodnou. Pri silnom znečistení je skôr vhodné odpojiť hadice a prepláchnuť jednotlivé časti prúdom vody, inak stačí naliať vodu (môže byť i s vodovodu ale vhodnejšie je destilka), odvzdušniť, doliať hladinu a nechať v systéme cca 5 - 10 minút pri zvýšených otáčkach. Prevádzková teplota by sa mala dostať dostatočne vysoko aby otvoril termostat a voda cirkulovala i cez chladič.
nexon napísal:
5. Vypustiť znova všetku kvapalinu
6. Ak je ešte stále niečo znečistené opakujem preplach resp. len destilovanou vodou alebo obyčajnou?

Opakovaný preplach sa robí iba pri použití agresívneho prípravku na čistenie.
nexon napísal:
7. Zmiešame nemrznúcu zmes s destilovanou vodou a nalejeme do chladiča naštartujeme motor aby klesla hladina dolejem pokiaľ sa dá po max.
8. Necháme zohriať motor na 10-15 min resp. sa s ním prejdeme s topením na max teplotu.

Po namontovaní hadíc a dotiahnutí spôn nalej chladiacu zmes. Pri jej miešaní zvoľ trochu väčšiu koncentráciu ako chceš mať lebo v systéme zostane voda ktorá to ešte zriedi. Napríklad ja riedim na cca - 20 stupňov a to lejem do auta. Nalej do nádržky nad MAX a povoľ odvzdušňovaciu skrutku pokým z nej nepôjde voda bez bubliniek. Popri tom sleduj či je v nádržke dosť.
Následne naštartuj a nechaj ísť na voľnobeh 2 - 3 minúty po ktorých, za chodu motora, znova povoľ odvzdušňovaciu skrutku kým pôjde iba kvapalina. Potom je treba motor zahriať na prevádzkovú teplotu aby termostat prepustil do chladiča. Je jedno či na mieste alebo jazdou. Potom zhasnúť motor a povoliť odvzdušňovaciu skrutku. POZOR !!! vytekajúca kvapalina bude veľmi horúca. Ak potečie iba kvapalina bez bublín tak dotiahni skrutku, dolej kvapalinu tesne pod MAX a malo by to byť v poriadku.
nexon napísal:
9. Na ďalší deň skontrolujeme stav chladiacej kvapaliny (ak chýba tak dolejeme).
Tak alebo niečo chýba?

Po ochladnutí, na druhý deň, trochu môže klesnúť ale hlavne je treba skontrolovať tesnosť rozoberaných spojov.
To je asi všetko.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 07 Jan 2017 21:19 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Takže špeciálne náradie ani nie (číže blicky hasák postačí), myslím že tam mam perove hadicové spony ako skoro v každom aute (videl som na chladiči ale zospodu nie) predpokladám že tam budú také isté len väčšie.

Číže výpustné skrutky tam nie sú stačí dať dole zospodu auta hadicu z chladiča? nie z radiátora? Radiátor a nejaká hadica sa nevypúšťa odtiaľ?

Ďalej otvorím nalievacie víko (aby stieklo rýchlejšie) a odvzdušňovacia skrutka kúrenia? To niesom si istý či je to táto na obrázku nižšie? A mal by som mať iba jeden ovzdušnovák alebo dva? Viem že staršie auta mali dva.
Obrázok

Číže preplach ani nie je treba ani raz za čas? Dokonca som zmenil inú chladiacu (aj iná farba ale bez preplachu)... neboli tak usadeniny ani po 6. rokoch.
A keby som chcel preplachnúť tak nalejem tam vodu zatvorím viko naštartujem auto a počas toho ako beží motor ovzdušniť, doliať hladinu preplach. látky nechať v systéme 5-10 min na zvýšených otáčkach (3500 - 4000)? Keď sa dostane ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny na optimálnu (prevádzkovú hodnotu) tým pádom je otvorený termostat (otvorí sa pri 89°C).

Po namontovaní hadíc? Myslel som že iba jedna hadica ktorou vypustím chladiacu zmes spod auta. Ja to dávam 2:3 pomer chladiacej + destil.
Nalejem chladiacu zmes vyše MAX potom povolím ovzdušnovaciu skrutku tak aby vytekala čisto voda.
Následne naštartujem motor na 2-3 min a za chodu motora opäť povolím odvzdušňovaniu skrutku kým nevytečie iba voda potom naspäť zatiahnem skrutku. Potom zohrejem motor na prevádzkovú teplotu (asi na mieste lepšie), následne zhasnem motor chvíľu počkám kým vychladne a povolím skrutku kým potečie iba kvapalina.
Dolejem po max ak chýba. Ešte ma napadlo netreba dať ohrievač na maximálnu teplotu?

Po ochladnutí na druhý deň skontrolujem tie hadice ktoré som rozoberal či tesnia.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 07 Jan 2017 21:42 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
nexon napísal:
... Číže výpustné skrutky tam nie sú stačí dať dole zospodu auta hadicu z chladiča? nie z radiátora? Radiátor a nejaká hadica sa nevypúšťa odtiaľ?

Z radiátora sa nedá.
nexon napísal:
Ďalej otvorím nalievacie víko (aby stieklo rýchlejšie) a odvzdušňovacia skrutka kúrenia? To niesom si istý či je to táto na obrázku nižšie? A mal by som mať iba jeden ovzdušnovák alebo dva? Viem že staršie auta mali dva.

Dva mávali staršie motory, ty máš jeden a je to ten na obrázku.
nexon napísal:
Číže preplach ani nie je treba ani raz za čas? Dokonca som zmenil inú chladiacu (aj iná farba ale bez preplachu)... neboli tak usadeniny ani po 6. rokoch.
A keby som chcel preplachnúť tak nalejem tam vodu zatvorím viko naštartujem auto a počas toho ako beží motor ovzdušniť, doliať hladinu preplach. látky nechať v systéme 5-10 min na zvýšených otáčkach (3500 - 4000)? Keď sa dostane ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny na optimálnu (prevádzkovú hodnotu) tým pádom je otvorený termostat (otvorí sa pri 89°C).

To sú vysoké otáčky, stačí okolo 2000.
nexon napísal:
Po namontovaní hadíc? Myslel som že iba jedna hadica ktorou vypustím chladiacu zmes spod auta. Ja to dávam 2:3 pomer chladiacej + destil.
Nalejem chladiacu zmes vyše MAX potom povolím ovzdušnovaciu skrutku tak aby vytekala čisto voda.
Následne naštartujem motor na 2-3 min a za chodu motora opäť povolím odvzdušňovaniu skrutku kým nevytečie iba voda potom naspäť zatiahnem skrutku. Potom zohrejem motor na prevádzkovú teplotu (asi na mieste lepšie), následne zhasnem motor chvíľu počkám kým vychladne a povolím skrutku kým potečie iba kvapalina.
Dolejem po max ak chýba. Ešte ma napadlo netreba dať ohrievač na maximálnu teplotu?
Po ochladnutí na druhý deň skontrolujem tie hadice ktoré som rozoberal či tesnia.

[/quote]Viacej hadíc som spomenul v súvislosti s čistením systému tlakom. Keď odpojíš jednu tak i zapojíš jednu.
Ohrievač je jedno ako máš nastavený, do radiátora ide voda stále a teplota je regulovaná iba klapkami na smerovanie vzduchu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 07 Jan 2017 21:43 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
nexon napísal:
... Číže výpustné skrutky tam nie sú stačí dať dole zospodu auta hadicu z chladiča? nie z radiátora? Radiátor a nejaká hadica sa nevypúšťa odtiaľ?

Z radiátora sa nedá.
nexon napísal:
Ďalej otvorím nalievacie víko (aby stieklo rýchlejšie) a odvzdušňovacia skrutka kúrenia? To niesom si istý či je to táto na obrázku nižšie? A mal by som mať iba jeden ovzdušnovák alebo dva? Viem že staršie auta mali dva.

Dva mávali staršie motory, ty máš jeden a je to ten na obrázku.
nexon napísal:
Číže preplach ani nie je treba ani raz za čas? Dokonca som zmenil inú chladiacu (aj iná farba ale bez preplachu)... neboli tak usadeniny ani po 6. rokoch.
A keby som chcel preplachnúť tak nalejem tam vodu zatvorím viko naštartujem auto a počas toho ako beží motor ovzdušniť, doliať hladinu preplach. látky nechať v systéme 5-10 min na zvýšených otáčkach (3500 - 4000)? Keď sa dostane ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny na optimálnu (prevádzkovú hodnotu) tým pádom je otvorený termostat (otvorí sa pri 89°C).

To sú vysoké otáčky, stačí okolo 2000.
nexon napísal:
Po namontovaní hadíc? Myslel som že iba jedna hadica ktorou vypustím chladiacu zmes spod auta. Ja to dávam 2:3 pomer chladiacej + destil.
Nalejem chladiacu zmes vyše MAX potom povolím ovzdušnovaciu skrutku tak aby vytekala čisto voda.
Následne naštartujem motor na 2-3 min a za chodu motora opäť povolím odvzdušňovaniu skrutku kým nevytečie iba voda potom naspäť zatiahnem skrutku. Potom zohrejem motor na prevádzkovú teplotu (asi na mieste lepšie), následne zhasnem motor chvíľu počkám kým vychladne a povolím skrutku kým potečie iba kvapalina.
Dolejem po max ak chýba. Ešte ma napadlo netreba dať ohrievač na maximálnu teplotu?
Po ochladnutí na druhý deň skontrolujem tie hadice ktoré som rozoberal či tesnia.

Viacej hadíc som spomenul v súvislosti s čistením systému tlakom. Keď odpojíš jednu tak i zapojíš jednu.
Ohrievač je jedno ako máš nastavený, do radiátora ide voda stále a teplota je regulovaná iba klapkami na smerovanie vzduchu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 08 Jan 2017 14:14 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Ok takže zhrniem to do jednotlivých bodov krok za krokom :

1. Spodný kryt by mal ísť dole aby bol prístup k spodnej hadici na chladiči

2. Vypustím chladiacu kvapalinu (pri studenom motore) tým že odpojím spodnú hadicu na chladiči pomocou blickeho hasaku, otvorím nalievacie víko a odstraním ovzdušňovaciu skrutku kúrenia, potom zatvorím ovzdušňovaciu skrutku
3. Pri preplachu (nie je vždy nutný) – nalejem vodu zatvorím viko, naštartujem počas toho ako motor beží odvzdušniť dolejem hladinu vody (preplach látky) nechám v systéme na 5- 10 min pri zvýšených otáčkach (2000) kým sa nedosiahne prevádzková teplota. Potom čakám kým ochladne a vypustím.

4. Po namontovaní hadíc a dotiahnutí spon dolejem chladiacu zmes. Nalejem vždy do nádržky nad MAX a povolím odvzdušňovaniu skrutku pokým z nej nepôjde voda bez bubliniek. Popri tom sledujem či je v nádržke dosť.

5. Naštartujem na voľnobeh (2-3 minúty) za chodu motora znova povolím odvzdušňovaniu skrutku kým pôjde iba kvapalina.

6. Potom zohriať motor na prevádzkovú teplotu aby sa otvoril termostat a cirkulovalo cez chladič je jedno či na mieste alebo za jazdy.

7. Potom zhasnúť motor a povoliť odvzdušňovaniu skrutku (ak potečie iba kvapalina bez bublín tak dotiahnuť skrutku)

8. Dolejem kvapalinu tesne pod MAX a hotovo.

9. Na druhý deň môže klesnúť hladina a tak doliať a skontrolovať tesnosť rozoberaných spojov (hadíc).


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena chladiacej kvapaliny (+ preplach)
OdoslaťOdoslané: 08 Jan 2017 15:25 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Ano.
Bod 3 sa pri použití nejakého preplachového prípravku zmení podľa pokynov výrobcu prípravku na jeho aplikáciu.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 13 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©