Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 483

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 112

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Renault fórum :: Kvizova otazka : Diskusia o všeličom - 3
Renault fórum
http://www.renaultforum.sk/

Kvizova otazka
http://www.renaultforum.sk/diskusia/topic585-20.html
Stránka 3 z 3

Autor:  pastorek [ 09 Apr 2010 01:43 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

Vidím že sa nám to tu zvrháva na osobné invektívy tak podme od začiatku. Pôvodná otázka bola prečo naftový motor vydrží viac ako benzínový. Otázka je nepresne položená lebo nieje definované čoho viacej vydrží. Jedná sa o nájazd km, motohodiny, tlaky, teploty, odolnosť voči opotrebeniu, kozmické žiarenie, letné búrky...? Všeobecne sme to väčšina pochopila ako otázku na nájazd km. Tak sa pozrime čo v hlavnej miere ovplyvňuje životnosť piestového spaľovacieho motora.
- studené štarty (olej je stečený, motor chvíľu beží na sucho, nieje dostatočný prietok a tlak na ložiskách kľukového hrideľa čo spôsobuje zvýšený oter dielov)
- viskozita maziva ( príliš riedky olej rýchle vyteká medzerami, príliš hustý sa ťažšie dostáva až do hlavy na vačku, olej je studený a tým pádom viskóznejší alebo inak "hustejší")
- kvalita maziva ( kvalitné mazivo zanecháva na povrchu valca súvislý mastný film. Pri tomto je rozdiel medzi minerálnymi a syntetickými olejmi ktoré sú vyrábané z dlhšími molekulami práve pre odolnosť voči trhaniu olejového filmu na valci)
- materiálom exponovaných súčiastok ( tu sa jedná hlavne o ložiská kľukového hriadeľa, krúžky piestov, valce, a uloženie vačkového hriadeľa)
- použité palivo ( tu je tá mastnota nafty, suchý benzín, neutrálny plyn)
- obsah pevných splodín horenia paliva ( alebo inak množstvo karbónu a sadzí vznikajúcich pri horení)
- konštrukcia motora ( benzínový motor pracuje s kompresným pomerom cca 8 - 10, naftový motor s pomerom 18 -24)
Teraz trochu porovnania.
- Nakoľko naftový motor pracuje s podstatne vyššími tlakmi tak je i jeho konštrukcia masívnejšia. Často býva použitý i iný materiál kľukovkových ložísk kedy na benzínovom motore je cínový kompozit ale na naftovom bronzový.
- Spaľovanie benzínu produkuje viacej tepla a preto je na benzínovom motore viacej tepelne namáhaný spaľovací priestor a výfukový trakt.
- Naftové motory pracujú pri nižších otáčkach ako benzínové. Rozdiel je cca 30 - 50% takže ak na prekonanie nejakej vzdialenosti potrebuje auto z naftovým motorom 100 otáčok motora tak benzínový na tú istú vzdialenosť potrebuje 130 - 150 otáčok.
Ak pozrieme na opotrebenie motora globálne tak sa nejedná iba o trecie plochy valca, kde 1 mm medzi piestom a valcom nehrá významnú úlohu (ovplyvňuje iba emisie a čiastočne výkon) ale hlavne o uloženie kľukového hriadeľa a vačky. Pri vôli 0,5 mm na kľukovke je motor defacto nepoužiteľný z dôvodu nedostatočného mazania.
Nezohľadňujem zaobchádzanie vodičom, údržbu, objem, vek konštrukcie ani pomer výkonu k hmotnosti vozidla.
... no a pri tomto všetkom niekto povie že rozdiel je medzi mastnou naftou a suchým benzínom.

Autor:  pastorek [ 09 Apr 2010 02:34 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

Nakoľko sme načali i tému prípravy palivovej zmesi tak popíšem i to. Padli tu slová že "karburátor mali škodovky". Musím oponovať, Karburátor mali všetky autá a doteraz je používaný. Takže v stručnosti tie najpoužívanejšie pri autách.
Benzín - karburátor. Dopravné čerpadlo (AC pumpa) ťahá benzín z nádrže a dopravuje ho do plavákovej komory karburátora. Tu ihlový ventil plaváka reguluje ustálenú hladinu. Dopravované množstvo je závislé od spotreby v karburátore. ( Niektoré novšie systémy mali v okruhu odlučovač bublín a vtedy čerpadlo dodávalo plným prietokom no časť paliva sa cez odlučovač bublím vracalo späť do nádrže.) Regulácia výkonu bola riešená škrtiacou klapkou. Čím viacej bola otvorená tým väčší prietok vzduchu a tým viacej paliva strhnutého prúdom vzduchu.
Benzín - jednobodové vstrekovanie. (Monopoint) Vzhľadovo i funkčne pripomína karburátor. Rozdiel je iba v tom že palivo je dopravované pod stálym tlakom do vstrekovača a jeho množstvo je regulované elektronicky hlavne podľa polohy škrtiacej klapky.
Benzín - viacbodové mechanické vstrekovanie. Tu je palivo pod stálym tlakom dopravované do "deliča" kde je v závislosti na polohe vzduchovej klapky menený prietok paliva k jednotlivým vstrekovačom. Poloha vzduchovrj klapky je ovplyvnená z jednej stany prúdom vzduchu cez škrtiacu klapku a protitlakom paliva. Vstrekovače sú umiestnené pred sacím ventilom a neustále cez ne prúdi palivo ktoré sa hromadí až do okamžiku otvorenia ventilu.
Benzín - viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Dopravné čerpadlo tlačí palivo do zásobníka (palivová rampa) pod stálym tlakom. Prebytočné množstvo paliva odteká pretlakovým ventilom späť do nádrže. Množstvo paliva vstreknutého pred sací ventil je regulované elektronicky dĺžkou impulzu na otvorenie vstrekovača v závislosti hlavne na množstve pretekajúceho vzduchu cez prietokomer. (váha vzduchu)
V poslednej dobe sa začali robiť i motory s priamym vstrekovaním benzínu kedy je vstrekovač umiestnený priamo do spaľovacieho priestoru. Principiálne je zhodný s viacbodovým vstrekovaním.
Diesel - mechanické vstrekovanie. Palivo pod nízkym tlakom dopravované do vstrekovacieho čerpadla. Dopravné čerpadlo bývalo hnané od vačky vstrekovacieho čerpadla ale neskôr bolo presunuté do nádrže a elektrické. Množstvo dodávaného paliva je vždy väčšie ako je potrebné tak prebytočné odteká späť do nádrže. Hlavnou časťou je vstrekovacie čerpadlo. V ňom má každý valec svoj vstrekovací element poháňaný vačkou čerpadla. Množstvo paliva vytlačeného k vstrekovačom je regulované pootáčaním elementov. Vstrekovač je čisto mechanické zariadenie kde tlak paliva z čerpadla zdvihne uzatváracu uhlu a tým sa uvoľnia otvory na vstreknutie paliva.
Diesel - elektronické vstrekovanie. Dopravné čerpadlo tlačí palivo k vysokotlakému čerpadlu na motore. Vysokotlaké čerpadlo zásobuje palivovú rampu z ktorej idú rúrky k jednotlivým vstrekovačom ovládaným elektronicky od riadiacej jednotky. Prebytočné palivo odteký späť do nádrže. Množstvo vstreknutého paliva je riadené dĺžkou impulzu na otvorenie vstrekovača. V poslednej dobe sa objavujú konštrukcie kde ihla vstrekovača dokáže čiastočne meniť i prietok paliva a celé vstreknuté množstvo paliva pri jednom cykle je rozdelené na niekoľko menších dávok.
Popísal som len najviac používané konštrukcie. Existujú i rôzne modifikácie alebo konštrukcie ktoré sa neosvedčili.

Autor:  jaro11 [ 09 Apr 2010 11:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

jaro11 napísal:
pastorek napísal:
Nakoľko sme načali i tému prípravy palivovej zmesi tak popíšem i to. Padli tu slová že "karburátor mali škodovky". Musím oponovať, Karburátor mali všetky autá a doteraz je používaný. Takže v stručnosti tie najpoužívanejšie pri autách.
Benzín - karburátor. Dopravné čerpadlo (AC pumpa) ťahá benzín z nádrže a dopravuje ho do plavákovej komory karburátora. Tu ihlový ventil plaváka reguluje ustálenú hladinu. Dopravované množstvo je závislé od spotreby v karburátore. ( Niektoré novšie systémy mali v okruhu odlučovač bublín a vtedy čerpadlo dodávalo plným prietokom no časť paliva sa cez odlučovač bublím vracalo späť do nádrže.) Regulácia výkonu bola riešená škrtiacou klapkou. Čím viacej bola otvorená tým väčší prietok vzduchu a tým viacej paliva strhnutého prúdom vzduchu.
Benzín - jednobodové vstrekovanie. (Monopoint) Vzhľadovo i funkčne pripomína karburátor. Rozdiel je iba v tom že palivo je dopravované pod stálym tlakom do vstrekovača a jeho množstvo je regulované elektronicky hlavne podľa polohy škrtiacej klapky.
Benzín - viacbodové mechanické vstrekovanie. Tu je palivo pod stálym tlakom dopravované do "deliča" kde je v závislosti na polohe vzduchovej klapky menený prietok paliva k jednotlivým vstrekovačom. Poloha vzduchovrj klapky je ovplyvnená z jednej stany prúdom vzduchu cez škrtiacu klapku a protitlakom paliva. Vstrekovače sú umiestnené pred sacím ventilom a neustále cez ne prúdi palivo ktoré sa hromadí až do okamžiku otvorenia ventilu.
Benzín - viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Dopravné čerpadlo tlačí palivo do zásobníka (palivová rampa) pod stálym tlakom. Prebytočné množstvo paliva odteká pretlakovým ventilom späť do nádrže. Množstvo paliva vstreknutého pred sací ventil je regulované elektronicky dĺžkou impulzu na otvorenie vstrekovača v závislosti hlavne na množstve pretekajúceho vzduchu cez prietokomer. (váha vzduchu)
V poslednej dobe sa začali robiť i motory s priamym vstrekovaním benzínu kedy je vstrekovač umiestnený priamo do spaľovacieho priestoru. Principiálne je zhodný s viacbodovým vstrekovaním.
Diesel - mechanické vstrekovanie. Palivo pod nízkym tlakom dopravované do vstrekovacieho čerpadla. Dopravné čerpadlo bývalo hnané od vačky vstrekovacieho čerpadla ale neskôr bolo presunuté do nádrže a elektrické. Množstvo dodávaného paliva je vždy väčšie ako je potrebné tak prebytočné odteká späť do nádrže. Hlavnou časťou je vstrekovacie čerpadlo. V ňom má každý valec svoj vstrekovací element poháňaný vačkou čerpadla. Množstvo paliva vytlačeného k vstrekovačom je regulované pootáčaním elementov. Vstrekovač je čisto mechanické zariadenie kde tlak paliva z čerpadla zdvihne uzatváracu uhlu a tým sa uvoľnia otvory na vstreknutie paliva.
Diesel - elektronické vstrekovanie. Dopravné čerpadlo tlačí palivo k vysokotlakému čerpadlu na motore. Vysokotlaké čerpadlo zásobuje palivovú rampu z ktorej idú rúrky k jednotlivým vstrekovačom ovládaným elektronicky od riadiacej jednotky. Prebytočné palivo odteký späť do nádrže. Množstvo vstreknutého paliva je riadené dĺžkou impulzu na otvorenie vstrekovača. V poslednej dobe sa objavujú konštrukcie kde ihla vstrekovača dokáže čiastočne meniť i prietok paliva a celé vstreknuté množstvo paliva pri jednom cykle je rozdelené na niekoľko menších dávok.
Popísal som len najviac používané konštrukcie. Existujú i rôzne modifikácie alebo konštrukcie ktoré sa neosvedčili.


hm, musim povedat ze pekne si to tu rozpisal...pastorek, a naozaj nechcem aby sme sa tu navzajom obvinovali...ale stale si myslim a som o tom presvedceny, ze hlavnu ulohu opotrebovania benzinoveho motora ma na svedomy palivo...samozrejme..to suvisi s tim aj ze pracuje pri vecsich otackach...znamena ze sa viac opotrebovava...ale krestan trepal dve na tri a daval dokopy hrusky s jablckami....

Autor:  krestan [ 09 Apr 2010 18:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

tak za 1 naco citujes / "quote" a este aj 2x ked odpovedas na predosly prispevok /a za
2, dve na tri trepes akurat tak ty.. vacsiu blbost ako "suchy benzin a mastna nafta" som este nepocul.. a laskavo sa krot so svojimy vyrazmy.. ja niesom tvoj synacik aby si sa omne takto vyjadroval.. a pravdaze ani o niektorom clenovy tohoto fora.. tu sme vsetci seberovny.. ak sa nedokazes chovat tak ako chces aby sa ostatny chovali k tebe , nechod sem.. a za tretie.. ja upozornujem iba 2x.. este raz taketo spravanie voci uzivatelovi fora,/pokial nebude pravdaze vyprovokovane/ a dostavas ovocie v podobe BANAnov na 14 dni.. opetovne permanentne na IP
a nick.

Autor:  jaro11 [ 09 Apr 2010 20:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

krestan napísal:
tak za 1 naco citujes / "quote" a este aj 2x ked odpovedas na predosly prispevok /a za
2, dve na tri trepes akurat tak ty.. vacsiu blbost ako "suchy benzin a mastna nafta" som este nepocul.. a laskavo sa krot so svojimy vyrazmy.. ja niesom tvoj synacik aby si sa omne takto vyjadroval.. a pravdaze ani o niektorom clenovy tohoto fora.. tu sme vsetci seberovny.. ak sa nedokazes chovat tak ako chces aby sa ostatny chovali k tebe , nechod sem.. a za tretie.. ja upozornujem iba 2x.. este raz taketo spravanie voci uzivatelovi fora,/pokial nebude pravdaze vyprovokovane/ a dostavas ovocie v podobe BANAnov na 14 dni.. opetovne permanentne na IP
a nick.


krestan uz mi nepis a ani nereaguj na moje prispevky... ked si o tom este nepocul,tak si to niekde precitaj...

Autor:  pastorek [ 09 Apr 2010 22:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

jaro11 napísal:
hm, musim povedat ze pekne si to tu rozpisal...pastorek, a naozaj nechcem aby sme sa tu navzajom obvinovali...ale stale si myslim a som o tom presvedceny, ze hlavnu ulohu opotrebovania benzinoveho motora ma na svedomy palivo...samozrejme..to suvisi s tim aj ze pracuje pri vecsich otackach...znamena ze sa viac opotrebovava...

Nikto ti tvoje presvedčenie neberie, ver čomu chceš. Tie dva príspevky boli určené hlavne ostatným čo to tu čítajú aby boli v obraze o čo ide.

jaro11 napísal:
... ale krestan trepal dve na tri a daval dokopy hrusky s jablckami....

Ber to tak že nie každý má technické vzdelanie a roky praxe. Musíš uznať, na to že je čašníkom a iba dva roky sa zaujíma o autá tak už má aký-taký prehľad. Keď si to prečítaš trochu s nadhľadom tak zistíš že v podstate to napísal dobre.
Úlohou odbornejšie zdatných na tomto fóre nieje zhovadiť amatérov za ich často mylné názory ale usmerniť odborné informácie tak aby im boli prospešné. Tie dva dlhé príspevky som písal hlavne pre nich. Nemusím si dokazovať že niečo viem ani nikoho o tom nemienim presviedčať. Na žabo-myšie vojny som už starý.

Autor:  jaro11 [ 10 Apr 2010 13:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

pastorek napísal:
jaro11 napísal:
hm, musim povedat ze pekne si to tu rozpisal...pastorek, a naozaj nechcem aby sme sa tu navzajom obvinovali...ale stale si myslim a som o tom presvedceny, ze hlavnu ulohu opotrebovania benzinoveho motora ma na svedomy palivo...samozrejme..to suvisi s tim aj ze pracuje pri vecsich otackach...znamena ze sa viac opotrebovava...

Nikto ti tvoje presvedčenie neberie, ver čomu chceš. Tie dva príspevky boli určené hlavne ostatným čo to tu čítajú aby boli v obraze o čo ide.

jaro11 napísal:
... ale krestan trepal dve na tri a daval dokopy hrusky s jablckami....

Ber to tak že nie každý má technické vzdelanie a roky praxe. Musíš uznať, na to že je čašníkom a iba dva roky sa zaujíma o autá tak už má aký-taký prehľad. Keď si to prečítaš trochu s nadhľadom tak zistíš že v podstate to napísal dobre.
Úlohou odbornejšie zdatných na tomto fóre nieje zhovadiť amatérov za ich často mylné názory ale usmerniť odborné informácie tak aby im boli prospešné. Tie dva dlhé príspevky som písal hlavne pre nich. Nemusím si dokazovať že niečo viem ani nikoho o tom nemienim presviedčať. Na žabo-myšie vojny som už starý.



ok....tak aspon v tom uz mame jasno vsetci <zmuk> a ja uz radsej ani nebudem davat ziadne otazky <heh>

Autor:  jaro_009 [ 19 Aug 2010 16:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

To Pastorek :

Dakujem za popis, ktory som si precital vysie. Ja by som mal na Teba otazku, ze ake vstrekovacie cerpadlo je pouzite v novej lagune 2010 ? delphi ? siemens ? Nevies nahodou ?

-ja-

Autor:  pastorek [ 19 Aug 2010 18:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

To neviem.

Autor:  kocur [ 19 Aug 2010 23:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Kvizova otazka

Tak popísali ste toooho veľa. No ja tiež nie som automechanik, ale kuchar-čašník, avšak musím prispieť k tejto téme len toľko: Každý má svoj názor a bojuje zaň. Niečo určite na tom bude, avšak je toho omnoho viac prečo diesel vzdrži podstatne viac ako benzinák.
Ale toto fórum je o tom aby sme si navzájom poradili, pokecali atd.
Tak nehádajte sa a diskutujte...
Ďakujem. <zmuk>

Stránka 3 z 3 Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/