Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Dymivosť a trasenie na voľnobehu : Renault Mégane II

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 28 Mar 2024 12:45

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Dymivosť a trasenie na voľnobehu
OdoslaťOdoslané: 29 Júl 2019 11:29 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 29 Júl 2019 11:28
Príspevky: 3
AUTO: Renault Megane Combi II 1,5dci 63kW rv.2007
spam: Nie
Ahojte,

mám Renault Megane Combi 1,5 dci 63kW rv. 2007

Auto má vysokú dymivosť - aj pri pomalom rozbiehaní dymí ako dymovnica. Z výfuku ide čierny dym, ja v spätnom zrkadle vidím taký šedý oblak. Auto dymí aj pri studenom motore, aj po 200km jazde na diaľnici pri 3000+ otáčkach. Tankujem už niekoľko rokov iba Shell / Metro, poslednou dobou skúšam slovnaft, ale žiadne zmeny.

Posledné 2 emisné kontroly prešlo auto ledva, no teraz sa bojím, že mi už neprejde.

Auto na voľnobehu neprirodzene trasie, keď pustím klímu, tak sa zvýšia otáčky a trasie menej, no ajtak je to neprirodzené aj na dieslak. Nad 1000ot funguje auto úplne normálne. Trasenie sa neprenáša na pedále, dokonca ani na radiacu páku.

Vedeli by ste mi poradiť, čo by to mohlo byť, prípadne čo vyskúšať aby ma to nestálo tisíce ?

Ďakujem


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Dymivosť a trasenie na voľnobehu
OdoslaťOdoslané: 29 Júl 2019 19:12 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
To trasenie vyzerá na problém vstrekovačov. Pri dyme záleží na farbe. Čierny signalizuje prebytok paliva, modrastý spaľovanie oleja a biely vodu v spaľovacom priestore ale iba po zahriatí výfuku.
Spomínaš že vidíš v spätnom sivý dym tak by som to typoval na spaľovanie oleja a najčastejšou príčinou je presakujúce turbo.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Dymivosť a trasenie na voľnobehu
OdoslaťOdoslané: 29 Júl 2019 23:04 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 29 Júl 2019 11:28
Príspevky: 3
AUTO: Renault Megane Combi II 1,5dci 63kW rv.2007
spam: Nie
Keď išiel kamoš zamnou, tak vravel, že ide čierny, no kým sa to dostane na úroveň zadného okna, už je šedý.

Môže súvisieť to trasenie s dymením ? Je možné, že to spôsobuje len ten vstrekovač, alebo sú to dva odlišné problémy ?

Ako sa prejavuje presakujúce turbo ?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Dymivosť a trasenie na voľnobehu
OdoslaťOdoslané: 29 Júl 2019 23:27 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Môže to súvisieť. Trasenie býva prejavom keď je výkon niektorého valca veľmi odlišný, ľudovo povedané "nepáli" ale pri naftovom motore to môže byť i chybný vstrekovač keď nedáva správnu dávku paliva, preteká alebo visí ihla. Čierny dym je prejavom prebytku paliva a to môže byť že vstrekovače dávajú viacej ako majú alebo je do motora tlačené menšie množstvo vzduchu. Možno uniká tlak mimo alebo váha vzduchu dáva chybnú informáciu.

Nejedná sa o závadu ktorá by sa dala jednoducho odstrániť radou cez internet lebo príčin môže byť viacej a oprava typom pokus - omyl býva vždy drahá. Vstrekovače sa oplatí repasovať lebo to trasenie budú mať zrejme na svedomí i keď je i možnosť že je zapečený valec a nemá správny tlak.

Presakujúce turbo sa hovorí takému kde už zle tesní hriadeľ a časť oleja je tlačená do sacieho potrubia odkiaľ sa dostane do motora a horí s palivom. Prejavom býva hlavne modrastý dym z výfuku. Pozná sa to i pohľadom do výstupnej hadice turba ale na zhodnotenie je treba skúsenosť čo je ešte v poriadku a čo už je poruchový stav.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©