Renault fórum http://www.renaultforum.sk/ |
|
kontorla zhavicov, vstrekovania... http://www.renaultforum.sk/megane-model2/topic1336.html |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lizbo [ 10 Feb 2011 09:36 ] |
Predmet príspevku: | kontorla zhavicov, vstrekovania... |
Ahojte, mam Megana nico vyse roka, 1.9 Dci. Nikdy som nemal predtym diesla, tak by som sa chcel opytat na zakladnu udrzbu, resp. vymenu (interval) zhavicov, popripade kontrolu vstrekovania. Po kolkych km sa zvycajne menia zhavice? alebo len ked odidu? vobec neviem... a navyse vcera mi zasvietila kontrolka "Service" a komp vypisal, ze "Inspuiting controlen" co by v holandcine (mam ho z tadial dovezeny) malo znamenat ai skontrolovat vstrekovanie. Ale svietilo to asi 5 sekund, potom to zhaslo, aj kontrola servisu... Mam ocakavat tazkosti? dakujem za kazdu reakciu... |
Autor: | marionovak [ 10 Feb 2011 13:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: kontorla zhavicov, vstrekovania... |
keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km |
Autor: | lizbo [ 10 Feb 2011 14:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: kontorla zhavicov, vstrekovania... |
marionovak napísal: keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km vdaka... no zatial startuje fajn, byvam v takej doline, takze rana tam byvaju niekedy aj -20. Ale asi len 2 krat sa mi zatial stalo, ze chytil az na druhy pokus. Vacsinou fajn. Niekedy dlhsie potoci, ale ide. Nechavam ho povrcat rano, kym oskrabem okna a tak, takze v tomto smere v pohode. Mna len vcera trosku znervoznil ten servis a hlaska, ze "skontroluj vstrekovanie", ale svietilo to tak 5 sekund. Odvtedy nic. Tankujem vyhradne OMV alebo Slovnaft, ale vacsinou OMV - Alpin diesel, tak dufam, ze by to v zime malo drzat vsetko pokope... :o))) a ten servis tiez je ok. chodi to do servisu kazdych 15 000 km.... este raz diky. |
Autor: | pastorek [ 10 Feb 2011 20:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: kontorla zhavicov, vstrekovania... |
Pri vysokotlakých vstrekovaniach typi Common Rail je odporúčané používať do nafty aditívum. Najlepšie referencie sú na VIF. Má pozitívny vplyv na životnosť, štartovanie a čistotu. |
Autor: | trabi [ 12 Feb 2011 09:48 ] |
Predmet príspevku: | Re: kontorla zhavicov, vstrekovania... |
pastorek presne to som chcel napísat asi najlacnejsí je Autoštangl Super Diesel Aditívum a je zimny a letny a ak su tam take teploty kludne daj aj dvojnasobnu dávku |
Autor: | balky [ 10 Jún 2011 17:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: kontorla zhavicov, vstrekovania... |
marionovak napísal: keď ti začne v zime zle štartovať bývajú často žhaviče na vine,ich životnosť závisí ako často sa štartuje motor keď je studený,,ldajú sa merať priamo v aute a koľko ampérov berú čím menej tým to je horšie neviem presne koľko by to malo byť tak sa mi zdá že to bolo medzi 60 a 70 niekde som to tu písal ale teraz si nespomeniem (pri vypnutom motore a kľúči),alebo sa dajú merať každý zvlášť vytiahnuť a napojiť na batériu musí sa rozsvietiť rýchlo,základná údržba je ako pri každom aute výmena olejov a filtrov na zimu kontrola chladiacej kvapaliny a batériu (u dieslov obvzlášť),rozvody kedy boli menné a koľko majú najazdené,,,odporúčanie v zime či je to benzín alebo diesel (hlavne),po naštartovaní pod teplotou7 až 5 stupňov a hlavne v mraze nechať motor na volnobehu aspoň 1 až 2 minútky kvôli hustejšiemu oleju a potom nevytáčať motor pokiaľ sa nezohreje na prevádzkovú teplotu okolo 60 stupnov, hlavne motory s turbom inak sa môže stať že zničíš turbo alebo celý motor,vela šťastných km heh tu su iny majstri teda ked prevadzkova teplota je 60 stupnou a nie 90 DD ale v poho ... |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |