Renault fórum http://www.renaultforum.sk/ |
|
Kontrolka elektronického systému aj kontrolka teploty http://www.renaultforum.sk/renault-thalia/topic765.html |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | stefan [ 27 Jún 2010 19:15 ] |
Predmet príspevku: | Kontrolka elektronického systému aj kontrolka teploty |
Zdarvim, prosím o pomoc, vedel by mi niekto poradiť, v čom je problém keď počas jazdy sa mi rozsvieti kontrolka elektronického systému a súčasne aj kontrolka teploty . Mam renault clio thalia roc. 2003 ,48kw/65 ps, motor 1.5dci . To sa prejavuje väčšinu pri 40km/h keď mam zaradený 4 stupeň rýchlosti ale keď trosku uvoľním plyn a opäť začnem pridávať plyn môžem dosiahnuť aj 70km/h bez toho aby sa toto prejavilo, a ešte aj pri 5 stupni o kolo 90km/h . Ručička ukazovateľa teploty je pod polovicu normálu. A toto všetko sa ne prejavuje pravidelne , ne prejavuje sa to pri rovnakej rýchlosti. Mam pocit že to ma niečo keď dlhší čas tlačím na plyn , otáčky neviem aké sú v tom momente lebo nemá otáčkomer. A ešte jedna otázka :ako zistím aký mam olej v motore keď nemám nikde nalepený štítok od poslednej vymení a nemám ani servisnú knižku ,čo sa stane keď položím inakší olej ako bol v ňom. Vopred všetkým za každú radu ďakujem. |
Autor: | pjan [ 10 Aug 2010 21:06 ] |
Predmet príspevku: | Re: Kontrolka elektronického systému aj kontrolka teploty |
stevko: olej - okamzite vymenit, tu neusetris ani korunu.... kontrolka - mam rovnake clio...kontrolka el.systemu, resp. nafty mi svietila...skus inde natankovat, resp. daj pozret vstreky, filter....to bude naftou |
Autor: | pastorek [ 10 Aug 2010 23:00 ] |
Predmet príspevku: | Re: Kontrolka elektronického systému aj kontrolka teploty |
"čo sa stane keď položím inakší olej ako bol v ňom." Normálne sa nestane nič. Na značke oleja nezáleží, viskozita 10W-40 je univerzálna a normu podľa predpisu výrobcu. Problém môže nastať iba ak olej ktorý tam máš má nikoľkonásobne prebehnutý interval. Olej používaním a starnutím stráca svoje vlasnosti, medzi iným i detergenčnú schopnosť (rozpúšťanie karbónu) a ak je veľmi starý tam môže byť motor z vnútra silne znečistený. Vtedy ak dáš nový olej môže v kusoch uvolňovať usadeniny a hrozí zadretie. Osobne by som dal dole víko ventilov a pozrel nakoľko je motor znečistený. Ak to bude v norme tak použiť polosyntetický olej a skrátiť výmenu na polovicu. Keby bol silne znečistený tak použiť úplne najlacneší olej ako preplach na 100 - 200 km a vymeniť za normálny. Samozrejme vzdy i s filtrom. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |