Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Ovládanie ventilácie. : Renault Scénic II

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 25 Apr 2024 18:36

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 15 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 18 Okt 2009 22:07 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 18 Okt 2009 21:51
Príspevky: 5
Zdravím.

Prestala mi fungovať 4 poloha prepínača ventiácie. Neviete niekto kde alebo ako je riešený obvod regulácie a kde je odporová a reléová skrinka u Renault Scénic II 2004?

Dik.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 19 Okt 2009 17:47 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
Zatiaľ som nič nenašiel o tomto probléme ale ešte sa pozriem.
A možno bude vedieť niečo fuseon alebo MILBAC.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 19 Okt 2009 18:26 
Neprítomný
Skúsený
Skúsený
Obrázok používateľa

Založený: 02 Sep 2009 18:38
Príspevky: 222
Bydlisko: GALANTA
AUTO: Renault Clio Grandtour 1,2 TCE
Renault Scenic vobec nepoznam. Avšak záhada je, že odišiel 4. stupeň, ten by podľa mojho názoru mal ísť napriamo bez zaradených odporov. Nechcem mudrovať. Neodpadol kontakt? Len taká blbá myšlienka.
Zišla by sa schéma, nemám šajnu, prepáč.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 19 Okt 2009 20:52 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 18 Okt 2009 21:51
Príspevky: 5
Vďaka za reakcie.
Trochu som hľadal servis manuály na webe ale nejaký extra múdry z toho nie som.
V SM na Megan je krásne vykreslený odporový blok a na ňom vidno že 4 stupeň je pravdepodobne prepojený cez diodu alebo len ochranný prvok alebo čosi podobné ochrannej poistke čo strkajú do každej bielej techniky. U Laguny je pekný popis kde sa nachádza a ako ho demontvať.
U Sénica uvádzajú návod len na spínacie relé vyhrievacích odporov a tie sú veľké ako malý radiator. Žiaľ motor je tak dobre zapracovaný do palubnej dosky že nejaký prehľad kde sa jednotlivé diely nachádzajú veru nie je možné získať.
Oprava v servise predpokladám že kôli demontáži polovici motora asi lacná nebude...
Pozbierané veci k ventilácii čo som k tomu našiel som hodil na web: http://rapidshare.com/files/295167320/Senic.rar (má to 9085 KB)
Spomínané screeny v prílohe.


Prílohy:
Megan.jpg
Megan.jpg [ 201.78 KiB | Zobrazená 5707 krát ]
Laguna.jpg
Laguna.jpg [ 116.11 KiB | Zobrazená 5707 krát ]
Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 19 Okt 2009 21:03 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor

Založený: 27 Aug 2009 21:37
Príspevky: 270
Bydlisko: Považská Bystrica
AUTO: Renalt Clio RT 1.2 Elia design
ahoj, tak uz som to riesil, no riesil som prave opacny pripad, neslo 1 2 3 stupen ventilacie : moje rady su tu:

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... entilatora

tvoj problem je asi priamo niekde medzi odporom a kablomco ide do regulacie na palubovke, lebo 1 2 3 stupen idu cez odpor a 4 ide naplno no tiez cez odpor ale nieje zapojeny, ja by so mto rozobral zohnal si merak, a premeral napatie pred a za odporom pri jednotlivych stupnoch, tak mozno zistis kde sa to sere, mozno bude stacit rpestreknut kontaktorom, ono to tam vie korodovat.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 20 Okt 2009 18:43 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Nepoznám ako to má scénic riešené ale možno ti pomôžem všeobecnými znalosťami.

Základom je zistenie či je v poriadku prepínač.

Používajú sa dva druhy ovládania otáčok ventilátora. Pri jednom je priamo v motorčeku blok elektroniky ktorý dostáva od prepínača rôzne veľké napätie a podľa toho mení otáčky. 4. rýchlosť je potom riešená spínacím relé na bloku elektroniky. Takýto systém poznáš podľa toho že na motorček vetráka je privedených viacej ( 5-6 ) tenkých káblov. V tomto prípade by bola pravdepodobná chyba v prepínači. Relé vydrží podstatne viac.

Druhý systém je že z prepínača idú káble na blok odporov. Vždy bývajú umiestnené na obale ventilátora z dôvodu chladenia. Postupným prepínaním sa mení odpor a tým i výstupné napätie na motorček ventilátora ktorý, v tomto prípade, má iba dva prívodné káble. V tomto prípade by mohla byť chyba v prepínači alebo v bloku odporov.

Stretol som sa i s kombinovaným riešením kedy pomalšie rýchlosti išli cez odpory a posledná rýchlosť mala pri poistkách zvlášť relé. Vtedy boli na motorček privedené dva plusové káble a jeden kostrový.

Osobne by som to rozobral aby bolo vidieť káble na motorček. Odpory bývajú poblíž tak sa dá dať dole konektor a preveriť funkčnosť prepínača.

Možno som ti týmto románom nepomohol ale každopádne držím palce.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 21 Okt 2009 12:39 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 18 Okt 2009 21:51
Príspevky: 5
Problém u senníka je v tom že celkový prístup k motoru je o polovicu menší ako v cliu alebo iných vozoch.
Celý motor je zapustený z 1/3 v palubnej doske a čiastočne ho prekrýva ešte aj predné sklo.
Pri tejto tesnej montáži je celkom problém s prístupom k ventilačným potrubiam ktoré sú len málo vidiťeľné za riadiacou jednotkou tesne vedľa poistkovej skrine a batérie.
Podľa SM je nutné demontovať volant, ovládací panel, radio a stredný panel aby som sa dostal k svorkovnici ventilátora. Skrátka super.
keby v ceste nebolo miekoľko airbegobých jednotiek a snímačov kludne by som sa do toho pustil... to nehovorým o plastových klipoch ktoré sú po väčšine jednorázové...
Podľa technikov od reanaultu u týchto vozov bol dosť častý problém oxidácie kontaktov v poistkovej skrini takže začnem znova asi tam čistením a mykaním kontaktov...

Zatiaľ vďaka za reakcie.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 21 Okt 2009 20:44 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Pri Francúzskych autách je korózia kontaktov pomerne častá tak možno uspeješ. Aj tak si myslím že sa tomu rozoberaniu nevyhneš ale držím palce aby to bolo iba tými kontaktami.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 31 Okt 2009 21:34 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ

Založený: 31 Okt 2009 08:53
Príspevky: 32
Bydlisko: sklene teplice
AUTO: grand scenic II 1,9dci 85kw 2006 model 2007
ja som úplný anti talent do áut ale niečo je aj na renault.hostuje.cz


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovládanie ventilácie.
OdoslaťOdoslané: 13 Nov 2009 16:59 
Neprítomný
Prispievateľ
Prispievateľ
Obrázok používateľa

Založený: 25 Sep 2009 21:01
Príspevky: 53
Bydlisko: PB
AUTO: Clio 1.9Dti
Rozober prepinač ventilácie, pod ním je spojka konektorov. Stopercentne je chyba tam. Už som to robil dvakrát.

_________________
Clio 1.9 Dti


Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 15 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©