Tak konečne som sa dostal za PC. Nižšie uvediem stručný návod na montáž parkovacích senzorov na Scenic I.
1)V prvom rade je potrebné si demontovať ľavý plast ktorý sa nachádza v kufri. Je potrebné dať v prvom rade doke plato, vrch toho krytu ktorý ide dať dole bez šrobovákom stačí iba jemne trhnutie a potom je potrebné ešte trhnúť aj plastom ktorý sa nachádza pri zadnej sedačke to kvôli tomu aby sme našli všetky šrobiky. Nezabudni odpojiť reproduktory stačí to stlačiť na jednej strane a potiahnuť. Následne ich vyšrobovať a jemným trhnutím dať dole celý plast. Záverečný efekt vyzerá asi takto.
Príloha:
CameraZOOM-20120211155633113.jpg [ 132.42 KiB | Zobrazená 4267 krát ]
2) Následne je potrebné si rozmerať diery na nárazníku. Ja som mal uvedené v manuáli uvedenú výšku 0,6 až 0,8 m čo by bolo vo výške svetiel čo je samozrejme veľa tak som sa rozhodol ,že ich navŕtam čo najvyššie to bude možné a dal som im medzeru 40 cm čo bola maximálne v návode predsa len ten nárazník je vypučený ako iné nárazníky. V tomto platí dvakrát meraj raz rež , pretože cesty späť nie je :-) Nárazník som dole nedával podľa mňa je to úplne zbytočné na koľko naraziť vrtákom nemáte do čoho a zbytočne si pridáte robotu.
3) Následné je potrebné zasunúť samotné senzory a prevliecť ich k ľavému kraju. Kde je potrebné si demontovať podbeh resp. zadný blatník alebo ako by som to nazval.
Vyzerá to asi takto:
Príloha:
CameraZOOM-20120211155650505.jpg [ 102.13 KiB | Zobrazená 4267 krát ]
4) keďže kabeláž máme v exteriéri skovanú je potrebné ju dostať do vnútra čo som samozrejme tápal ako ale existuje pomerné veľká "vetracia" časť ktorá je pomerne skovaná a tadiaľ je možné bezproblémov kabeláž vopchať do vnútra
Príloha:
CameraZOOM-20120211155710112.jpg [ 120.82 KiB | Zobrazená 4267 krát ]
Zapojenie elektroinštalácie: žiaľ nemám to tu odfotené ako som to vyriešil na koľko nie je potrebné ani pájkovanie aspoň nie v mojom prípade. Keďže ako isto vieme parkovací senzor sa zapája na zadne spätné svetlo tak je to pomerné jednoduché. Po demontovaní toho plastu uvidíte zadnú časť svetla kde je taktiež možné vidieť aj kostru čiže stačí vám zakúpiť takú svorku na zakončenie kábla v tvare O kde iba zasuniete káble a zacvaknete kliešťami a potom do dáte na tú súčastnu kostru vo vozidle.(vid obrázok
http://www.hagard.sk/kable-vodice-a-pri ... 034&page=9) + sa zapája taktiež jednoducho na zadnom svetle je potrebné stlačiť takú umelinku aby vám to vypadlo a ked to vypadne tak máte horný a dolný rad kde je možnosť konektory jeden je samozrejme obsadený kedže tam ide konektor na samotné spustenie svetiel a smeroviek ale druhý je volný a taktiež funkčný čiže opäť stačí nejaké zakončenie kábla v tvare U ktoré ste taktiež určite videli a to tam zapojiť pasuje to pekne ale keďže sú tie konektory pomerne blízko je najlepšie to oblepiť izolačkou aby sa nedotýkali. (je tam zopár kolíkov a jeden z nich je + napájania spätného svetla to na ktoré to napojíme) (vid obrázok
http://www.hagard.sk/kable-vodice-a-pri ... 066&page=9) odporúčam väčší na koľko sa dá v prípade potreby zmenšiť
5) Následne predtým je najlepšie si senzory poznačiť ktorý je ktorý na koľko môže byť efekt opačný ale pokiaľ ste na to zabudli nevadí stačí si pozrieť ktorý kabel je najkratší a zapojiť to postupne. Keď už to máme navŕtané a zapojené je potrebné dostať miniobrazovku (LCD displej na ktorom vidíme vzdialenosť) dopredu.
Toto bolo pomerne zložité na koľko je najlepšie taktiež to ťahať po ľavej strane a odporúčam dať dole tesnenie dverí a vopchať do tej škárky a následne stĺpikom je najlepšie si pomôcť nejakým hrubým drôtom aby ste to prepchali. potom už iba po pravej strane vyviesť ten displej hore. Ja ho mám hneď vpredu pri výškovom reproduktore a úplne vpredu aby mi nezavadzal. Neskôr môžem dodatočne odfotiť.
6)úplne posledný bod ktorý som si taktiež myslel ,že bude patriť ti jednoduché tak nebol. Je potrebné zatlačiť a chvíľu aj držať senzor aby zapadol do nárazníka a čo najmenej trčal. Možno mi to tak dobre nešlo na koľko bolo vonku cca 0 stupňov a potrebovali zrejme väčšie teplo , pretože mi príde ako keby sa ten silikon alebo ta hmota na nich zapadla jeden mi jemnučko trčí :-(
7) Výsledný efekt vyzerá asi takto
Moje rady: Ako som uviedol nie je potrebné demontovať nárazník podla mňa je to len škoda času na koľko sa to dá pekné prevliecť vzadu pod nárazníkom. Odporúčam lepiacu pásku murársku ktorá sa da zakúpiť v každej predajni farby laky na koľko nebudete musieť čmárať centrofixkou po nárazníku ale si to jednoducho nakreslíte na nej a potom strhnete. Vzdialenosť dier a výšku si pozrite v manuáli ale zrejme budete mať takú akú aj ja. Väčšina sa tak vyrába. Určite merajte precízne , pretože cesty späť už nie je. Nie je to zložité ale je najlepšie ked to robíte dvaja lepšie sa myslí a ide to rýchlejšie. Nám to trvalo cca 4 hodiny na koľko návod nájsť na tento typ vozidla je zložitý skôr som našiel na starého megana a nového grand scénica takže dúfam ,že pomôže veľa šťastia.
Za gramatické chyby sa ospravedlňujem :-)