POZOR nielen na FLUENCE, pozor na všemocného boha IMPORTÉRA v BA, aj na zAUTORIZOVANÝCH PREDAJCOV!Úvod:
Moja trpká skúsenosť s TT-CAR servisom v Trnave a jeho zamestnancami P.G. a P.Ch. a s importérom Renault Slovensko.
Stalo sa, čo sa stať nemalo, moje auto Flunce náhle zlyhalo. Otočil som zľahka kľúčikom a z motora čosi príšerne zarachotilo. Podobne, ako keď sa nezasunie pastorek štartéra a narazí na zuby venca zotrvačníka, no ešte viac. Ten rachot kovu ma zarazil a poriadne vyľakal. Vôbec som netušil, že na čas prezlečiem do role Dona Kichota a, že práve začína môj boj s renaulťáckymi veternými mlynmi.
Jadro:
Nakoľko som si priplatil 350€ na rozšírenie záruky o ďalšie 2 roky, dostal som od importéra +1 rok garancie navyše. Po zavolaní do značkového servisu TT-CAR, som požiadal o záručnú opravu. Miesto pomoci ma však čakala ľadová sprcha. Prijímací technik si sucho vyžiadal VIN číslo môjho auta a po chvíli vyhlásil, že na žiadnu opravu v rámci záruky nemám nárok! Ďalej uviedol, že to preto, že som počas predĺženej záruky nebol v autorizovanom servise na druhej prehliadke vozidla (bežná, no v Renaulte vôbec nie lacná výmena oleja a filtrov - vzduch, olej, peľ). Tým podľa neho "padla" záruka na vozidlo a na žiadnu záručnú opravu od ich servisu nemám nárok. V podobnom duchu si ma podali páni P.G. i P.Ch z TT-CAR a miestami dosť nepríjemne zvyšovali hlas, ako keby sa so mnou niekde v zapadnutej krčme bavili o našich skorumpovaných politikoch. Dosť podráždený som zavolal do neautorizovaného servisu, kde som si dal urobiť druhú záručnú prehliadku a oboznámil som majiteľa so vzniknutou situáciou. Musel som sa mu zveriť, pretože to bol práve on, kto ma presvedčil o možnosti ušetriť cca 2/3 ceny oproti značkovému servisu. Majiteľ servisu mi odvetil, že to, čo tvrdia v TT-Car je blbosť a poradil mi, aby som sa odvolal na takzvanú Blokovú výnimku, t.j. NARIADENIE KOMISIE (ES) č. 1400/2002, zo dňa 31. 7. 2002, o použití čl. 81 odst. 3, Zmluvy na kategórie vertikálnych dohôd a jednania vo vzájomnej zhode v odvetví motorových vozidiel, kde sa jasne píše:
Od roku 2004 je v platnosti na území Slovenskej republiky zásadná legislatívna zmena v odbore autoopravárenstva, a to uvedením platnosti "NARIADENIA KOMISIE (ES) č. 1400/2002 zo dňa 31. 7. 2002 o použití čl. 81 odst. 3 Zmluvy na kategórie vertikálnych dohôd a jednania vo vzájomnej zhode v odvetví motorových vozidiel" - skrátene nazývaná "Bloková výnimka".
Podstatou tejto blokovej výnimky je, že vodič so svojim autom v záruke nie je nútený jazdiť len do značkového servisu pre bežnú úpravu či servis.
Najdôležitejšie pre motoristov z blokovej výnimky:
• bloková výnimka je v platnosti od 1.11.2004
• ide o možnosť pre nezávislé servisy prevádzať značkový servis, údržbu a opravy aj nových automobilov v záručnej dobe a to bez straty záruky, samozrejme pri dodržaní postupov a rozsahu prác predpísaných výrobcom automobilu a pri použití originálnych alebo kvalitatívne rovnocenných náhradných dielov
• tak isto ide o možnosť prístupu k technickým informáciám, dielenským príručkám a to aj o nových automobiloch
• možnosť neznačkového servisu a prístup k originálnym náhradným dielom, originálnej diagnostike a školeniam a to nediskriminačne, včas a použiteľným spôsobom na rovnakej úrovni ako autorizovaným servisom
• možnosť nakupovať originálne a kvalitatívne rovnocenné náhradné diely, informácie a diagnostiku od nezávislých distribútorov náhradných dielov
Bloková výnimka odstraňuje prekážky, ktorými sa výrobcovia áut bránili konkurencii.
Táto bloková výnimka prešla zmenou a do platnosti vstúpila od 1.júna 2010.
Európska komisia sa rozhodla pre zmenu a tak odsúhlasila zákon, ktorý poskytuje výhodu motoristom a to vlastnou voľbou autoservisu, pričom automobilka ako pôvodný výrobca či značkový servis bude povinný uznať reklamácie aj vtedy, ak bolo vozidlo opravené či servisované aj v neznačkovom servise. Ďalšie zmeny sa týkali usporiadania predaja nových vozidiel.
Európsky automobilový sektor dostal v roku 2002 blokovú výnimku z pravidiel voľnej súťaže, ktorá mala zabrániť automobilkám vybudovať si neprimerane dominantné postavenie na trhu. Medzičasom sa však situácia zmenila a Európska komisia na ňu zareagovala úpravou blokovej výnimky.
Platnosť nových pravidiel sa končí v roku 2023:
http://sk.autoservice.com/aktuality/ite ... nimka.aspxNepomohlo! Zamestnanci TT-CAR-u sa, práve naopak, začali správať podráždenejšie. Odohrával sa pravý opak ťuťuli-muťuli jednania predajcov siete Renault, aké som zažíval počas kúpy Fluence.
V tomto bode som sa rozhodol zavolať importérovi Renault Slovensko v BA. Tam mi však nejaká pani vlažným hlasom odrecitovala, že nech spíšem všetky okolnosti ohľadom popísaného nekorektného jednania ľudí z Trnavskej predajne a servisu TT-CAR, čo si od toho, že im chcem napísať sľubujem a čo od toho očakávam. Tento telefonát spolu s tými so servisom v TT-CAR v Trnave ma utvrdili v tom, že pôjde o beh na príliš dlhé trate a ja som stále bez auta, ktoré denne potrebujem. Tak som sa po dlhšom zvažovaní celej prekérnej situácie, do ktorej som sa dostal vďaka "ústretovosti" zo strany Renault-u, napokon rozhodol od nič neriešiacich naťahovačiek rýchlo ustúpiť a auto som dal na opravu opäť do rúk mechanikov Ne-autorizovaného servisu.
Podozrenie automechanikov padlo na rozvody a tak aj bolo. Rozvodový remeň si kľudne preskočil o 2 zuby a vyradil moje vozidlo z prevádzky. Po tomto zistení presnej príčiny poruchy môjho auta sa na obzore začali vynárať ďalšie otázky. Čo má napríklad spoločné taká bežná výmena motorového oleja, olejového, vzduchového a tzv. peľového filtra s motorovými rozvodmi? A čo je to za auto, ktorému zlyhajú rozvody po najazdení púhych 30 000km? U auta, ktoré má najazdených tak málo kilometrov, by takýto druh poruchy určite žiadny slovenský motorista nečakal. Po zakúpení auta od Renaultu, sa však, vzhľadom k tejto skúsenosti, treba pripraviť aj na to.!
Pocítil som v sebe ďalší nával zlosti spojenej s bezmocnosťou voči výrobcovi šrotu, za ktorý som ja ako neznalec poriadnych áut vysolil svoje ťažko zarobené peniaze a rozhodol som sa skúsiť napísať importérovi, Renault Slovensko v Bratislave.
Výmena našich emailov:
Dobrý deň,
na základe dohody z nášho tel. rozhovoru zo dňa 23.9. 2014, Vám zasielam popis reklamačnej udalosti,
ku ktorej pripájam i sťažnosť na služby autorizovaného predajcu vozidiel Renault TT-CAR v Trnave.
Pre poruchu motora som si v TT-CAR uplatňoval reklamáciu vozidla Renault Fluence - VIN/F1LZBF0542079***
s Ev. číslom TT...... Som držiteľom karty Renaul Garancia+, ktorá je platná do 20.1. 2015 a na svojom motorovom
vozidle mám najazdených iba 30 000km. Napriek tomu nám vozidlo odmietol prijímací technik v TT-CAR Trnava
prevziať k záručnej oprave. Argumentom pre zamietnutie našej reklamácie v rámci záruky R. Garancia+
bolo jedno servisovanie počas predĺženej záruky mimo autorizovaného (ich) servisu.
Na to sme sa odvolali na Blokovú vyhlášku: **NARIADENIE KOMISIE (ES) č. 1400/2002 zo dňa 31. 7. 2002
o použití čl. 81 odst. 3 Zmluvy na kategórie vertikálnych dohôd a jednania vo vzájomnej zhode v odvetví motorových vozidiel**:
http://sk.autoservice.com/aktuality/ite ... nimka.aspx .
Toto nariadenie ES v TT-CAR kategoricky odmietli, argumentujúc zmluvou medzi predajcom a kupujúcim (čo práve upravuje a rieši spomínané nariadenie ES!),
s dodatkom, že ich nezaujíma žiadna európska legislatíva.
Zamestnanci TT-CAR sa počas vybavovania mojej reklamácie prejavili nezvyčajne neprofesionálnym prístupom.
Vyjadrujem týmto rozhorčenie nad arogantným vystupovaním p.Ch. a p.G. počas našej vzájomnej komunikácie
ohľadom poruchy môjho vozidla. Uvedení zamestnanci ma opakovane odmietli jasne informovať i v takej elementárnej veci,
akou bola stručne a jasne kladená otázka, či je moje vozidlo Fluence na základe vami zaslanej karty Renault Garancia+ v záruke.
Na dôvažok všetkého p. Ch. a p. G. počas vzájomnej komunikácie ohľadom riešenia mojej reklamácie veľakrát bezdôvodne
a neprimerane zvyšovali hlas. Verím, že uznáte, že vykrikovanie na zákazníka nepatrí do žiadnej predajne vašich vozidiel.
Auto mám momentálne rozobrané v inom - neautorizovanom servise, kde automechanici zistili, že došlo k preskočeniu rozvodového remeňa o 2 zuby,
pričom, našťastie, nedošlo nárazom o ventily k väčšej škode. Porucha bude vyriešená inštaláciou nových rozvodov.
Na záver si Vás dovoľujeme požiadať, aby ste na základe uvedeného posúdili v rámci záruky Renault Garancia+ možnosť úhrady našich
nákladov, vyvolaných skrytou chybou v rozvodoch.
S pozdravom,
........................
Vážený pán ..........,
dovoľte mi v mene spoločnosti Renault Slovensko, spol. s r.o. reagovať na Vašu žiadosť o uznanie záručnej opravy na vozidle Renault Fluence, VIN: VF1LZBF0542079***.
Za účelom zistenia doplňujúcich informácií sme kontaktovali autorizovaný servis TT-CAR, s.r.o., na ktorý ste sa obrátili so žiadosťou o informáciu, či by bola požadovaná oprava vozidla vykonaná v rámci služby Garancia +. Radi by sme poznamenali, že služba Garancia + na predmetné vozidlo už v súčasnosti nie je platná, nakoľko jej platnosť bola ukončená dňa 14.02.2014. Podľa našich informácií Vás prijímací technik len upozornil na skutočnosť, že v prípade predchádzajúcej opravy vozidla v neautorizovanom servise je pri záručných opravách súvisiacich s touto opravou nutné posúdiť, či boli všetky úkony vykonané v súlade s odporúčaniami výrobcu. Táto skutočnosť však rozhodne nebola dôvodom zamietnutia záručnej opravy. Zároveň by sme radi dodali, že k poruche vzniknutej na vozidle sa bohužiaľ nemôžeme adekvátne vyjadriť, nakoľko vozidlo nebolo doposiaľ pristavené do autorizovaného servisu.
Na základe uvedených informácií, ako aj vzhľadom na skutočnosť, že služba Garancia + už v tomto okamihu nie je platná, nie je z našej strany možné považovať opravu predmetného vozidla za záručnú. Pre bližšie vysvetlenie celej záležitosti Vám v prílohe zasielame zmluvu Renault Garancia plus, kde je riadne uvedený dátum ukončenia plnenia tejto služby.
Ďakujeme Vám za dôveru a v prípade otázok nás neváhajte opäť kontaktovať na Zelenej linke 0800 606 111 alebo prostredníctvom e-mailu
infocentrum@renault.sk.
S pozdravom,
Michaela Slováková
Customer Care Assistant
Czech republic / Slovakia
Dobrý deň,
viete mi vysvetliť z akého dôvodu bola Garancia+ (+ rok navyše) zrušená k dátumu 14.2. 2014? Dátum na mojej karte, ktorý je záväzný (snáď) pre obe strany, jasne udáva dátum ukončenia platnosti garancie+ k 20.1. 2015. Z tohto dôvodu mám za to, že mi bola z vašej strany Renault Garancia+ účelovo zrušená, aby ste sa vyhli uhradeniu sumy vrámci záručnej opravy.
Podľa vašich zistených informácií ma váš prijímací technik upozornil na celkom iné skutočnosti, no ja som nebol o všetkom tom, čo mi píšete z jeho strany vôbec informovaný. Nepožiadal ma napr. o žiadne pristavenie vozidla na posúdenie. Práve naopak! Pristavenie môjho vozidla zamietol pre servisovanie v neautorizovanom servise vrámci predĺženej záruky. To som vám jasne napísal a to, že vás zamestnanec TT-CAr-u zavádza, je logické, pretože sa dnes pre svoje "pochybenia" pravdepodobne bojí o svoje miesto. Správal sa vo vzťahu k zákazníkovi jednoznačne ako hulvát a nič podobné, čo popisujete, mi nevysvetlil. Za tým si stojím a žiadam týmto o písomné ospravedlnenie sa p.Ch. a p.G. za ich nemiestne chovanie. V opačnom prípade som rozhodnutý všetko medializovať.
Ďakujete mi vo svojom závere za dôveru, no tá bola už z vašej strany nenapraviteľne naštrbená. Pre dvoch "odborníkov" na stoličkách vášho predajcu v TT-CAR Trnava a bitku o jednoduchú opravu, ste schopní dokonca i obchádzať zákony a nariadenia ES!
.........................................
Vážený pán .................,
dovoľte mi v mene spoločnosti Renault Slovensko, spol. s r.o. opätovne reagovať na Váš e-mail, týkajúci sa vozidla Renault Fluence, VIN: VF1LZBF0542079***.
Ako sme už uviedli v predchádzajúcej komunikácii, dátum ukončenia platnosti služby Garancia + je uvedený na Vami podpísanej zmluve, ktorá je záväzná pre obe strany. Termín ukončenia zmluvného vzťahu bol od podpísania zmluvy riadne stanovený na 14.02.2014 a nebol žiadnym spôsobom z našej strany zmenený.
Podľa vyjadrenia prijímacieho technika nebola Vaša žiadosť o pristavenie vozidla do servisu zamietnutá, avšak boli ste upozornený, že potrebná oprava vozidla nebude v tomto prípade považovaná za záručnú, nakoľko platnosť služby Garancia + bola v tom okamihu už zrušená. Radi by sme poznamenali, že nakoľko pri zmienenej komunikácii nebol prítomný žiaden zástupca našej spoločnosti, nemôžeme sa k jednotlivým skutočnostiam adekvátne vyjadriť.
Na základe uvedených informácií Vám potvrdzujeme naše predchádzajúce stanovisko, týkajúce sa ukončenia platnosti služby Garancia +, a v prípade Vášho záujmu o opravu vozidla Vám odporúčame kontaktovať autorizovaný servis za účelom dohodnutia termínu pristavenia vozidla.
Ďakujeme za pochopenie.
S pozdravom,
Michaela Slováková
Customer Care Assistant
Czech republic / Slovakia
> **Vážená pani Slovakova, pýtam sa Vás:** Ako je možné, že na mojej karte Renault Garancia+ je platnosť garancie - čiže predĺženej záruky, do 20.1. 2015?!
...........................
dovoľte mi nadviazať na Váš E-mail, týkajúci sa platnosti služby Garancia+.
Rád by som opätovne poukázal na dojednanú zmluvu (v prílohe), v ktorej je presne uvedená platnosť, a to do 14.2.2014 / 80.000 km!
Túto informáciu uvádzajú aj naše interné systémy, ktoré majú všetky autorizované servisy k dispozícii.
Počas vydania informačnej karty došlo k administratívnej chybe, za čo sa Vám ospravedlňujeme, avšak touto skutočnosťou Vaše práva neboli dotknuté. Na záver mi dovoľte krátke zhrnutie: vozidlo Renault Fluence, VIN: VF1LZBF0542079538, bolo uvedené do prevádzky dňa 15.2.2010, jeho zákonná záruka bola platná do 14.2.2012. Dňa 11.2.2011 došlo k objednaniu služby Garancia+ na 48 mesiacov / 80.000 km (od dátumu uvedenia do prevádzky), ktorej platnosť končila ku dňu 14.2.2014.
Ďakujem za pochopenie!
S úctou,
Zsolt Kiss
Ing. Zsolt KISS
Customer Care Manager
Hungary / Slovakia
--------------- Original Message ---------------
From: ......... [.....@.....]
Sent: 2014.10.23. 9:47
To:
infocentrum@renault.skSubject: [ ref:_00Db0cZvn._500b0A97ko:ref ]
- Viete mi uviesť dôvod, pre ktorý som nebol počas takmer troch rokov upovedomený o "výskyte" akýchsi tlačových chýb vo vydaných kartách Renault Garancia+?
- Viete mi uviesť dôvod, pre ktorý sme nebol počas takmer troch rokov upovedomený o Vašich "smerodajných" údajoch v platnosti kárt R.Garancia+?
- Viete mi uviesť dôvod, pre ktorý som bol počas niekoľkých rokov pravdepodobne zámerne ponechaný v omyle, ohľadom doby platnosti R.Garancia+?
- Kto tu zlyhal, zákazník, ktorému bolo v TT-CAR nahučané, že sa vôbec odvažuje dožadovať svojho?
- Kto tu zlyhal, ja, alebo Vy, ktorí svojich zákazníkov neupovedomujete o dôležitých skutočnostiach, aby ste tým zakryli svoje zlyhanie?
** Tue, 21 Oct 2014 11:26:43 +0000 (GMT) - "SK
infocentrum@renault.sk" **
Vážený pán .....,
karty Renault Garancia + boli vydávané centrálou Renault a vzhľadom na opakovaný výskyt tlačových chýb boli následne zrušené.
Za smerodajné údaje o období platnosti služby Garancia + sú považované informácie uvedené na zmluve, ktorá nadobudla platnosť Vašim podpisom a je teda záväzná pre obe strany.
Ďakujeme za pochopenie.
S pozdravom,
Michaela Slováková
Customer Care Assistant
Czech republic / Slovakia
Záver:
A nekúpte to od nich
Dodám, že Renault Fluence bolo moje prvé a na 100% aj posledné auto od koncernu Renault! Život ide po tej facke od Renolt&spol. ďalej a ja som do ďalšieho života bohatší o jednu dôležitú skúsenosť, no a výber áut je aj bez nich veru riadne veľký
.