História Dacia Duster 1,5 dci 63 kW 4x2
17.8.2010 Košice - prevzatie auta stav km 5 , jazda domov 15 km
18.8.2010 po 20 km pri jazde do kopca klepanie vstrekovačov, po 30 km pri jazde do kopca klepanie vstrekovačov + rozsvecovanie a zhasínanie kontrolky stop , po rovine bez problému. Po 60 km zastavenie v značkovom servise Renault . Nemám so sebou žiadne papiere , auto je na prevozných značkách . V servise ochotní , napriek tomu že auto nie je ešte zaevidované v systéme , je prevedená diagnostika , pamäť porúch vynulovaná , auto je pojazdné , doporučujú navštíviť predajcu a riešiť problém . Zákazkový list nemožno vystaviť - auto nie je ešte zaevidované . Výsledky diagnostiky nedostávam . Spiatočná cesta – vstrekovače klepú + rozsvecovanie a zhasínanie kontrolky stop .
19.8. 2010 volám predajcovi , dohodnutý servis
20.8 2010 pri jazde do servisu sa nastálo rozsvecuje kontrolka elektronickej poruchy žltá pristavenie do servisu stav tachometra 207 km , technik hovorí o špatnej nafte , prefotí si predložené bločky o tankovaní . Záver nafta ide na rozbor lebo im vykazuje zlú objemovú hmotnosť .
24.8.2010 Návšteva servisu , po diagnostike je vraj potrebné vymeniť vstrekovač 1 valca
Asi 6.9.2010 mi servis oznamuje – nafta je v poriadku , už je ale potrebné meniť 2 vadné vstrekovače na 1 a 2 valci
14.9.2010 preberám auto po oprave , servis najazdil pri skúške po oprave 74 km , zákazkový list neuzavretý
20.9.2010 preberám uzavretý zákazkový list , vstrekovače klepú v rozsahu 2200-2750 otáčok ale menej ako pred opravou . Garančný technik tvrdí že to je nekvalitnou naftou.
Okolo 10.10.2010 mi prekvapujúco volá garančný technik že ho zaujíma stav môjho auta a či by som sa nemohol zastaviť. Auto stále klepe , tak navrhujem že vyjazdím nádrž , auto pristavím , natankujeme najdrahšiu- najkvalitnejšiu naftu z pumpy podľa jeho výberu prevezieme sa a uvidíme , no skôr popočúvame . Pýtam sa či nejde o skrytú zvolávaciu akciu – odpoveď nie
22.10.2010 stav 1444 km rozsvieti sa kontrolka elektronickej poruchy žltá , klepanie vstrekovačov pri akcelerácii .Podávam písomnú reklamáciu na klepotanie, svietiacu kontrolku a vysokú spotrebu 7l/100 km , čierny dym z výfuku pri prudkej akcelerácii . Otvorený zákazkový list .
29.10.2010 preberám auto po oprave – vymenený vstrekovač 3 valca , klepot vstrekovačov zostáva . S garančným technikom sa dohodneme že po návrate zo zahraničia po 21.11.2010 auto pristavím a prehliadne ho aj pracovník technického oddelenia Renault . Zákazkový list znovu neuzavretý .
2.11.2010 stav 1869 km pri odstavení vozidla sa rozsvieti kontrolka elektronickej poruchy žltá , po vypnutí a naštartovaní zostáva svietiť . Auto odstavujem , volám servis , pristaviť na opravu 3.11.2010
4.11.2010 naštartujem a kontrolka nesvieti . Volám servis - kontrolka nesvieti , nevidím dôvod na pristavenie auta - nechcem vypadať ako blbec . Na prekvapenie servis začne tvrdo vyžadovať pristavenie vozidla v zmysle záručných podmienok pričom už minimálne od 22.10. vedia že 6.11 odchádzam autom do zahraničia . Žiadam písomne . Posielajú písomnú výzvu na pristavenie na 9.11.2010 keď ho má prehliadnuť pracovník technického oddelenia Renault . Nemám chuť zostať s nepojazdným autom na 1000 km ceste a ani chuť naťahovať sa so servisom o povinnosti pristaviť auto . Trvám ale na tom že si auto prídu prevziať do miesta bydliska , neprežil by som ak by sa kontrolka rozsvietila po ceste . Po naťahovaní sa nakoniec prídu . Auto presúvame do servisu , diagnostika - výsledok –auto nemá žiadnu chybu . Trvám na uzavretí zákazkového listu z 22.10.2010 . Po dohadovaní sa nakoniec zákazkový list uzavretý . Auto zostáva v servise na posúdenie pracovníkom technického oddelenia Renault .km 1882
23.11.2010 preberám vozidlo zo servisu stav km 2107 . Záver reklamácie : Vozidlo nevykazuje žiadne závady , spotrebu paliva hodnotiť po 6000 km , klepotanie vstrekovačov pristaviť k opakovanej kontrole a vyhodnoteniu rekalibrácie vstrekovačov po najazdení 4000 km
28.10.2010 jazda si 110 km - 4 krát sa rozsvieti a zhasne kontrolka elektronickej poruchy
2.12.2010 Pristavujem auto do servisu , stav km 2291 , prevedená kontrolná diagnostika – záver –všetky riadiace jednotky bez závad
|