Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 17 Jún 2019 11:29

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Výmena prevodovky
OdoslaťOdoslané: 18 Máj 2019 23:57 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 18 Máj 2019 23:53
Príspevky: 2
AUTO: Renauklt Cilo 3 Grandtour
spam: Nie
Ahoj. Na mojom R Clio 3 Grandtour 1,5 dCi/55kW r. 2011 ukončila svoju životnú púť prevodovka.
Chcel by som vedieť či je možné tam vopchať namiesto pôvodnej 5st prevodovky 6 stupňovú?
Ak áno, čo všetko tam treba meniť, upravovať.
Za rady vopred ďakujem


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena prevodovky
OdoslaťOdoslané: 19 Máj 2019 15:16 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 2901
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Teoreticky je možné všetko ale ak si myslíš že je prevodovka iba o počte stupňov tak to ani nerob.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena prevodovky
OdoslaťOdoslané: 19 Máj 2019 19:09 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 18 Máj 2019 23:53
Príspevky: 2
AUTO: Renauklt Cilo 3 Grandtour
spam: Nie
Práve preto sa pýtam či je to možné a čo všetko to obnáša. Je to len nápad.
Pôvodná prevodovka je JR5 306. A našiel som na predaj tuto TL4A002.
Prípadne ktorú 5 stupňovú môžem dať namiesto tej pôvodnej.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Výmena prevodovky
OdoslaťOdoslané: 20 Máj 2019 02:02 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 2901
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Nepoznám presné charakteristiky tých prevodoviek ale navonok je rozdiel v držiakoch a kompletnom ovládacom mechanizme od páky až po prevodovku.
Prevodovky sa líšia stálym prevodom a jednotlivými odstupňovaniami. I pri rovnakom motore 1,5 DCi sa môžu dosť líšiť podľa modelu auta, výkonnostnej charakteristiky motora, často sa líšia i poloosi, spojka a štartér. Tieto motory majú širokú škálu výkonov od cca 60 po 120 koní v niekoľkých modeloch tak i odlišností bude veľmi veľa. Iba pri úplne zhodnej prevodovke sa nezmenia jazdné vlastnosti auta. Viacstupňové prevodovky sa používajú pri výkonnejších motoroch kde je prebytok výkonu, pri motoroch s málo plochým priebehom krútiaceho momentu aby sa odstupňovaním využívala tá plochá časť a nakoniec pri i pri snahe o dosiahnutie nízkych emesií v mestskej premávke. Sú to často úplne odlišné požiadavky a preto je dôležité i ich spárovanie so správnym motorom vzhľadom na celkový priebeh výkonnostnej charakteristiky motora.

Kašli na to, všetky tie problémy a vysoká pravdepodobnosť chyby nestojí za náhodné zlepšenie vlastností auta.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 4 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Bing [Bot]


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©