Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Ovladanie zadneho stieraca : Renault Scénic I a RX4

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 19 Apr 2024 18:18

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Ovladanie zadneho stieraca
OdoslaťOdoslané: 28 Jún 2016 00:25 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 28 Jún 2016 00:06
Príspevky: 1
AUTO: Renault Scenic rv2000
spam: Nie
Chcel by som sa opytat nasledovnu vec. Mam Renault Scenic r.v. 2000 a prestalo mi fungovat ovladanie zadneho stieraca. Auto som dal do garazoveho servisu a tam mi to zapojili sposobom, ze nefunguje "dojazd" stieraca do povodnej polohy. Pravdepodbne nejakym sposobom obisli existujuci system. Pri otoceni packy do polohy stierania sa stierac rozbehne a povypnuti zastavi tam, kde prave je. Na forach som sa docital, ze castokrat v tychto pripadoch pomoze vymenit rele zadneho sieraca v riadiacej jednotke. To som urobil, len problem je, ze neviem najst zmenu, ktoru mi tam urobili v servise. Potreboval by som wiring diagram na zapojenie zadneho stieraca, aby som si vedel skontrolovat, ci su vsetky kable zapojene tak ako maju, pripadne najst v tom obvode zasah mechanika z garazoveho autoservisu, aby som vedel ozivit povodne zapojenie.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Ovladanie zadneho stieraca
OdoslaťOdoslané: 28 Jún 2016 23:10 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Presné zapojenie neviem ale princíp je motorček s vačkovým prerušovačom. Skúsim to zrozumiteľne popísať.

Na motorček je pripojené stále plus a stále mínus a rozbehové plus. Stále plus ide na kontakt ktorý je v nulovej polohe rozopnutý vačkou v prevode motorčeka. Keď zapneš stierač alebo cyklovač dá impulz tak ten ide na rozbehové plus ktoré spustí motorček. Tým sa dá do pohybu i vačka a spojí kontakt stáleho plus preto motorček beží ďalej i keby si vypol vypínač alebo by skončil impulz cyklovača. Motorček beží kým vačka znova nerozpojí kontakty.
To je popis činnosti. V reále môže byť polarita opačná (ovládanie je mínusom, spínaný je tiež mínus a stály prúd je plusový) ktorá sa používa hlavne pri ovládaní cyklovačom.

To spomínané relé môže byť práve ten cyklovač.

Ja mám Clio a tam ide zadný stierač stále iba ak držím prepínač a ide i zadný ostrekovač. Keď iba zapnem tak funguje v cykloch.

Pri niektorých viacrýchlostných motorčekoch stieračov býva riešenie presne opačné keď vačka rozpína kostru a prívodov je viac podľa toho na ktorý uhlík a podľa toho i rýchlosť. Ovšem to je pri predných stieračoch ktoré bývajú temer vždy minimálne dvojrýchlostné.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 2 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©