Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/bbcode.php on line 483

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
Záhada v elektrickom systéme : Renault Mégane I

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 23 Apr 2024 18:42

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 8 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 28 Sep 2013 17:02 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ
Obrázok používateľa

Založený: 28 Sep 2013 15:15
Príspevky: 7
spam: Nie
Popravde ani som sa nechcel sem registrovať, lebo som BMW fanatik a som na bmwklube, ale mám aj Renault Méganne 1.4 16V 70kw 2001 a mal som dva zaujímavé problémy na aute, s ktorými som sa na BMW nikdy nestretol, ale s ktorými sa s vami rád podelím. Prvý je už starý, ale tiež ho radšej spomeniem, lebo je to veľmi nepríjemná záležitosť. Ráno vstanem do práce, nasadnem, naštartujem, zaradím spiatočku, vycúvam a hotovo, neišlo vyradiť ani zaradiť, ale našťastie prevodovka zostala v neutrále. Odtiahli sme to mechanikovi, ten na nič zvláštne neprišiel, len videl cez malú kamerku, že predlohová hriadeľ nie vo svojej polohe, tak ju potiahol a bolo po probléme. Oprava 150€. Po oprave som najazdil, ale 800km, no jedného pekného rána sa situácia zopakovala, znova to išlo mechanikovi, znova vytiahol hriadeľ aj sa na tom vozil no a zasa sa mu to zaseklo, ale kúsok od jeho garáže. Nikdy sa s takým niečim nestretol, lebo tridsať rokov opravuje len Baworáky, ale chcel tomu prísť na kĺb, tak prevodovku zhodil a celú rozobral, verdikt znel: zodraté vidličky,druhého a štvrtého prevodového stupňa (viď foto, ospravedlňujem sa za kvalitu), vraj čo zisťoval od kamaráta čo robí Renaulty je to častý problém u Renaulťáckych prevodoviek, cena 450€ materiál aj práca. Dosť ma to inak naštvalo, lebo za takú cenu som mohol mať repas prednej nápravy na BMW 540i a to Meyle HD. No, ale druhý problém, ktorý som mal nedávno bol ešte zaujímavejší. Večer prídem z práce domov zamknem auto a idem preč, ráno prídem k autu idem otvárať a nič. Asi je baterka vybitá, tak som otvoril kľúčom dvere, vytiahnem multimeter a baterka má 1,35V v záťaži!!! Dobre čítate, menej než nová tužková! Odpojím ju a zoberiem domov. A idem do práce s kolegom. Keď som prišiel z práce chcel som ju dať nabíjať, meriam a už mala lepších 8,25V. Nabil som ju na 13,7V a dal do auta, zmeral dobíjanie, ktoré bolo v poriadku 13,8V na voľnobeh. Zamkol a viac som tomu nevenoval pozornosť, ale ďalšie ráno sa situácia zopakovala. Takže na vine nebola baterka, ale nejaký parazitný odber, ale z čoho? Odber zamknutého auta bol 3,02A, čo je ozaj veľa, no a o skrat sa nejednalo, lebo prúd nekolísal, ale po otočení kľúčika do polohy II odoberaný prúd klesol na 1,7A a to bolo ešte zvláštnejšie. Takže som postupne začal vyťahovať poistky a skúmať kde idú tie tri ampére. Po vytiahnutí všetkých poistiek v interiéri aj v motorovom priestore sa nič nestalo. Stále 3,02A a to bolo už ozaj divné, lebo ostal už len alternátor a štartér, ktorý obchádza poistky. Po odpojení alternátora odoberaný prúd klesol na 20mA a bolo po záhade. To bolo tých 3020mA, 3000mA alternátor a 20mA elektronika. Závada bola na Regulátore napätia a to, že jedna z diod bola prerazená v závernom smere, čiže alternátor dobíjal normálne, ale akonáhle ste dali kľúčiky do polohy 0, začal z baterky ťahať prúd.

Takže ponaučenie, ak zaradíte spiatočku a nejde páka vyradiť no prevodovka zostane v neutrály, treba pohľadať machra na prevodovky a dať vymeniť vidličky a popri tom aj silentblok prevodovky, má na to veľký vplyv. A ak vám niečo záhadne vybije baterku veľkým prúdom, tak začnite tým, že rovno odpojíte alternátor, ušetríte si veľa času lámania si hlavu kde je problém. Pri niekoľkých ampéroch na rádio zabudnite, bežné origo rádia na plný výkon berú do 2A. A popravde ak sa to dá tatko podomácky vyriešiť je škoda vyhadzovať peniaze za elektrikára. (ja pracujem ako elektrotechnik)

PS: Na záver ešte jeden zaujímavý prípad o kamarátovej Lagune 1.9dci 88kw 2004, na ceste do Chorvátska zastavil na pumpe, natankoval ale už nešlo naštartovať, odtiahli ho domov a dal auto elektrikárovi, lebo si nemyslel, že sa jedná o mechanickú závadu, nakoľko sa všetko javilo v poriadku, ten zistil chybu v polohe vačky, takže sa vymenil snímač vačky, no výsledok žiadny, po zbytočných 180€ sme auto odtiahli k môjmu mechanikovi. Načo neprišiel, preskočený rozvodový remeň o sedem zubov!!! Našťastie tento konkrétny motor ma dostatok priestoru aby sa ventily s piestami nezrazili. Verdikt utrhnutý kajlík na rozvodovom kolese vačky. Zasa zašiel sa svojím kamarátom na Renaulty a ten povedal, že je to bežné a doporúča pri každej výmene rozvodov kúpiť aj nové rozvodové koleso vačky, ktoré nie je drahé, 32€, ale predídete veľmi nákladnej a zložitej oprave. Ak to dáte robiť do Renaultu, lebo si stým váš mechanik neporadí vyjde vás to na viac ako 600€. Po výmene a nastavení rozvodov Laguna už nalietala viac ako pätnásťtisíc kilometrov. Celková cena materiál plus práca bola tuším 350€.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

_________________
Kickdown for 265/35
http://www.youtube.com/watch?v=P011j7Rt ... ure=relmfu

Cruising Speed
Obrázok
http://www.youtube.com/watch?v=f74Tb5jy ... ure=relmfu


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 28 Sep 2013 17:31 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Vitaj a dakujeme Ti za obsiahly clanok.
S tou prevodovkou to je celkom zaujimave. Akurat ma zaraza, ze si to daval opravovat namiesto vymeny. Vyslo by to podstatne lacnejsie.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 29 Sep 2013 14:27 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ
Obrázok používateľa

Založený: 28 Sep 2013 15:15
Príspevky: 7
spam: Nie
Fúha tu je inak mrtvo oproti bmwklubu. Len jedna odpoveď.

Obrázok

_________________
Kickdown for 265/35
http://www.youtube.com/watch?v=P011j7Rt ... ure=relmfu

Cruising Speed
Obrázok
http://www.youtube.com/watch?v=f74Tb5jy ... ure=relmfu


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 29 Sep 2013 17:51 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Sme male a intimne forum. A nie sme klub :)


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 30 Sep 2013 08:50 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 3024
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
[quote="BMW540iA"]Fúha tu je inak mrtvo oproti bmwklubu. Len jedna odpoveď.

Odpoveď? Na nič si sa nepýtal. <zmuk>
Inak článok zaujímavý hlavne to že pri dvoch závadách ti povedali že je to u Renaultu bežné ale ja osobne som sa s takými závadami ešte nestretol.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 10 Okt 2013 17:46 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ
Obrázok používateľa

Založený: 28 Sep 2013 15:15
Príspevky: 7
spam: Nie
Trocha som pátral, lebo mi na mojom spotrebáku chýbala funkcia automatického zamykania po rozjazde ako na 540i. A neveril som ale je to možné. Tak vrele doporúčam.

Aktivácia: Pri zapnutom zapaľovaní stlačte tlačítko centrálneho zamykania dverí pre uzamknutie približne na 5 sekúnd, kým nebudete počuť prevádzkový hluk (odomknutie / zamknutie).

Deaktivácia: Pri zapnutom zapaľovaní stlačte tlačítko centrálneho zamykania dverí na strane pre odomknutie približne na 5 sekúnd, kým nebudete počuť prevádzkový hluk (zamknutie / odomknutie).

_________________
Kickdown for 265/35
http://www.youtube.com/watch?v=P011j7Rt ... ure=relmfu

Cruising Speed
Obrázok
http://www.youtube.com/watch?v=f74Tb5jy ... ure=relmfu


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 04 Nov 2013 05:46 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 04 Nov 2013 05:19
Príspevky: 1
spam: Nie
Renault Megan 1.4, 70 kW, r.v.1998, benzín
Mne raz prestala ukazovať palubovka, otáčky, rýchlosť a pod. Problém bol vo svorkovnici pri akumulátore. Tuším že to bol tenký zelený káblik. Prehnitý asi od akumulátora. Tak som ho spojil natvrdo, nakoľko som nezohnal novu svorkovnicu.
Inokedy mi zhasol motor pri prepnutí svetiel na diaľkove. Problém bol v slabej kostre od akumulátora.
Ak vám začne reagovať ABS aj na suchej vozovke, máte problém v guľových čapoch.
Môj najnovší problém teraz spočíva v tom, že mi motor nenaskočil pri štartovaní cez štartér ani pri opakovanom štartovaní cca aj 10 sekúnd. Tak som sa nechal roztlačiť a pri zaradenej trojke mi motor naskočil hneď. Pri opakovanom štartovaní cez štartér asi 5x mi motor naskočil bez problémov a potom sa to opakovalo. Zasa odmietol naskočiť cez štartér. Poradí niekto?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Záhada v elektrickom systéme
OdoslaťOdoslané: 04 Nov 2013 11:27 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 01 Nov 2013 20:57
Príspevky: 28
AUTO: Renault Laguna Grandtour DTI. 72kW
spam: Nie
mam jednu otazku,, ked po tej aktivacii zamykania potom budes startovat tak sa vzdy po rozjazde zamken auto? A dalsia otazka,, ci to funguje aj na Lagune 1999..

_________________
Renault Laguna Grandtour DTI, r.v. 1999, vybava Concorde,, zaslepeny EGR, zasterky Ford Escort, navigacia. Obrázok Spotřeba RENAULT LAGUNA GRAND TOUR TDI 72 kW / 98 HP


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 8 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©