Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
zvlastny problem megane 1,9dci : Renault Mégane I

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 18 Apr 2024 10:16

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 11 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 17:29 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2013 20:30
Príspevky: 16
AUTO: Renault Megane Grandtour 1,9 dci
spam: Nie
zdravim vas, včera som vychádzal v ZA z podzemnej garáže, ten výjazd je pomerne dosť prudký, ručička nafty ukazovala nulu ,teda ručička bola dole pod dielikom R, ako ked už v nádrži nič nie je ale rezerva nesvietila.Vyšiel som ten prudký výjazd a auto začalo skackať a skapalo.Chcel som naštartovať , normálne točilo ale nechytilo, na druhý krát som naštartoval prešiel som asi 50m a auto začalo poskakovať ako ked nemáte palivo a skapalo.Rezerva ale vobec nesvietila.Potom som naštartoval a jazdí to už cca 150 km uplne bezproblemovo len svieti kontrolka stop a kontrolka tam co je ten cerveny motor .Inak štartuje bezproblemovo aj chodi normalne.Moja otázka znie čo to mohlo byť a ako sa dá reštartovať rj aby Stop na panely prestalo svietiť.Napadlo ma či to nemohlo sposobiť to že ked bolo malo nafty v nádrži a auto sa naklonilo do toho výjazdu tak, že čerpadlo si nevedelo natiahnuť palivo...a potom ked na rovine natiahlo a som aj dotankovaltak bolo po probléme ale to ma len napadlo...za všetky názory dakujem


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 17:40 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
S dieslom jazdit s prazdnou nadrzou je najvacsia hlupost co sa da spravit. Hlavne ked sa jedna o common-rail. Ten je velmi nachylny na vzduch v palivovom systeme. A lahko sa tym da odpalit ako cerpadlo tak aj vsetky vstrekovace. Pravdepodobne to bude sposobene len tym co si napisal. Skusil by som odpojit na pol hodinu bateriu a potom znovu zapojit ci sa RJ nespamata. Ak nie, tak diagnostika.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 17:51 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2013 20:30
Príspevky: 16
AUTO: Renault Megane Grandtour 1,9 dci
spam: Nie
viem že to vobec nie je dobre, aj preto že sa može nasať bordel z nádrže, ale nieako som dufal že ked nesvieti rezerva tak je to OK, či na to sa nespoliehať radšej? Ale tak dnes som šiel asi 100km trasu a auto išlo úplne normálne. Mohlo by sa takto prejaviť ešte niečo vážnejšie? Ešte som sa chcel opýtať či nie je niekde návod na čisteni EGR ventilu, konkrétne na megane dci som to nenašiel alebo či mi nevieš poradiť ak máš skúsenosti.Neviem si celkom predstaviť že ako to tam vyzerá ked odmontujem tie 4 šroby...či t je niečo ako škrtiaca klapka alebo čo sa to tam vlastne má čistiť...ospravedlnujem sa za blbe otazky som amater


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 18:00 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Vobec nemas blbe otazky :) ten EGR ventil ma jednoduche cistenie. Nachystaj si tak liter acetonu (riedidla), zubnu kefku alebo stetec, malu nadobku. Odsrobuj ho, do nadobky nalej aceton, nechaj ho tam aspon hodinku namoceny (zatial sa hraj s niecim inym na aute), potom ho poriadne zvnutra prepucuj tou kefkou/stetcom. Mozes to potom skusit aj kompresorom ak mas k dispozicii prefukat. Nechaj to trosku vyschnut a daj na auto.

Co sa tyka tej nadrze, treba si dat na to pozor. Nasatie bordelu z nadrze by som neriesil, na to tam je palivovy filter a pri pohybe auta sa ten "bordel" aj tak rozptyli do paliva. Na ten vzduch si treba dat pozor. Taktiez ked sa meni palivovy filter pri diesloch, musi sa naplnit po okraj naftou a az potom osadit. Aby tam nebol zbytocne vzduch. S malym mnozstvom vzduchu sa to vysporiada, akonahle sa vsak moc zavzdusni palivova sustava, musi sa odvzdusnovat.

Skus to s tou bateriou.

Este k tomu EGR, je to jednoduchy ventil asi ako skrtiaca klapka. Bud sa uzatvara alebo otvara. Nie je to nic komplikovane ani citlive.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 18:12 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2013 20:30
Príspevky: 16
AUTO: Renault Megane Grandtour 1,9 dci
spam: Nie
super dakujem, chcem to pozriet lebo najskor som chcel to auto predat ale teraz to vyzera tak ze si ho necham, celkom ma prekvapila spotreba ,auto ma najzdenych 80 000 km tak hadam este pozije, rozvody su vymenene bude treba predne tlmice vymenit a chcem sa dat aj do oleju, uz mam kupeny aj fitler aj vsetko len som nemal ten kluc....vpodstate v ZA je celkom problem ten kluc zohnat nasiel, som ho v autokelly za 6e ale pocul som ze to ide odsrobovat aj kluckou od okna ze ten stvorhran ma tiez 8 mm, nemas to nahodou odskusane? popripade naco davat ešte pozor na tomto aute? kúpil som ho od mami, ta nieako moc sa o auto nestarala ale ani sa na ňom moc nejazdilo takže tak A ešte,že som kúpil olej shell mám ho odskúšaný ale že renault odporúča elf snád sa tým nemá,čo pokaziť...ale radšej sa pýtam ludi co maju s renaultom skusenosti lebo renaulty su dost citlive na kadeco


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 18:29 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Ano. Ja osobne som pouzil klucku od dveri :) trosku sa zbrusila a bolo. Motory su to dobre. Vseobecne common-rail je vyborny system, ale dost haklivy na vsetko. Hlavne na kvalitu nafty. Spotreba je nizka kvoli elektronickemu davkovaniu paliva (narozdiel od mechanickeho tdi). Takze tieto motory vedia byt velmi usporne, ja mam Ford Mondeo 2.0TDCi a spotreba priemerne 4.2l, na dialnici pri 140km/h (na 5tke) som bol prekvapeny, pytal cistych 6l. Kdezto 2.0HDi od Peugeotu mi pytal 8 litrov a viac.

Vseobecne u tychto renault motorov tazko povedat nejake zavady. 1.9dci su dobre. 2.2dci mali problem s odsavanim na kluke a slabym materialom. S EGR maju tieto motory casto problem. Ale to maju vsetky. Vacsinou staci precistenie, pripadne vymena/odpojenie/zaslepenie. Osobne preferujem odpojenie pokial to RJ neberie ako problem. Mal som odpojeny EGR na lagune 2.2dci a mam aj na mondeu. Auta okolo r.v. 2000 - 2003 neriesili ci EGR je zapojeny alebo nie. Treba ho vsak odpojit vtedy ked je uzavrety (teda po spravnom vypnuti auta). Odpaja sa len jednoduchym odpojenim konektora.

Na co si dat vseobecne pozor je kvalita nafty, odporucam Ti vymenit palivovy filter (za kvalitnejsi s kvalitnou filtraciou). Neviem aky je tam vyrobca vstrekovacov, vseobecne Delphi ma problem so zivotnostou vstrekovacov. Zatial mam na mondeu 220 000km a su tam povodne vstrekovace Delphi a nemam s nimi problem. Auto mam od 200 000km. Rozmyslam co Ti poradit este. Olej, ja davam vsade Castrol. Naucil som sa od Pastoreka. Co sa tyka ELF, neries. Jedine ak by si menil olej v prevodovke, co pri tychto km nebudes. Najskor mozno pri 180 000km a pod. Vtedy jedine ELF, ktory je pre tu prevodovku robeny. Renault totiz do tych prevodoviek daval nejake upravu potiahnutie specialnym kovom (uz neviem akym), ktory ine oleje rozozierali. Na to si treba dat pozor. Taktiez na mnozstvo oleja. Vacsinou prevodovky su robene tak, ze mnozstvo oleja sa rovna tomu co sa da naliat tak kym to nepreteka cez napustaci otvor. Niektore prevodovky (skusenost z laguny 2.2dci) su robene tak, ze tam treba dat presne mnozstvo. Tam islo myslim 1.6l oleja. Ked si to vsak naplnal az po otvor dokazal si tam naliat skoro 5 litrov. Takto potom odpalis prevodovku. Preto pokial je mozne je dat tieto veci robit niekomu kto sa tomu vyzna alebo ma aspon tolko rozumu, ze si pozrie nejake tie specifikacie predtym nez nieco ide robit namiesto toho, aby sa tvaril ako vseznalec a dodrbal Ti cele auto.

Dalej plati, ze tieto motory sa neoplati vytacat. Jazdenie max. do 3000rpm. Preradovanie pri cca 2000-2200rpm. Taktiez ale plati, nepustat ho pod 1000rpm. Pod 1000rpm sa motor trapi a dostava na hubu dvojhmotny zotrvacnik.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 18:56 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2013 20:30
Príspevky: 16
AUTO: Renault Megane Grandtour 1,9 dci
spam: Nie
No jasné diki za rady,jazdim celkom setrne len minule som isiel 170 do BB tak isiel ten motor nad 3000 ot. ale inak po meste a mimo dialnice chodim ako dochodca vobec to nevytacam to tomu motoru ani nepasuje, chcel som sa ešte spýtatť k tomu egr, ze vlastne len odsrobujem tu prirubu, odpojim konektor a vytiahnem to ci to treba aj nieako všemocne páčiť aby som bol pripravený že aké nástroje si mám zoibrať.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 19:03 
Neprítomný
Odborník
Odborník

Založený: 16 Aug 2011 18:31
Príspevky: 441
Malo by to ist celkom jednoducho. Jedine problemove je dostat sa vacisnou k tym skrutkam.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 26 Júl 2013 19:23 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2013 20:30
Príspevky: 16
AUTO: Renault Megane Grandtour 1,9 dci
spam: Nie
tak dki za rady dam zajtra vediet ako som dopadol, zatial prajem pekný deň , ahoj


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: zvlastny problem megane 1,9dci
OdoslaťOdoslané: 28 Júl 2013 20:16 
Neprítomný
Užívateľ
Užívateľ

Založený: 20 Feb 2013 20:30
Príspevky: 16
AUTO: Renault Megane Grandtour 1,9 dci
spam: Nie
Noo,takže egr ventil som vypucoval.Nebol problem to vybrat,len trochu nervy niekedy lebo je tam málo miesta.Ani sa mi nezdal moc špinavý,nvm či to je na foto rozoznať.To odpojenie baterie neresetlo rj, kamarat ma diagnostiku tak sme to potom restartli.Chybu napisalo že priliš vysoký alebo nízky tlak v nádrži,takže isto to bolo tou kombinaciou málo paliva a prudkým stúpaním.Okrem toho napísalo chybu tempomatu,ktorý nemam,prečo?no a k tomu vypusteniu oleja ... Tou kľučkou to nešlo,je to fest zatiahnuté ,klučka sa hneď ohla.nenapadá ťa ako to otvorím?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 11 ]  Prejsť na stránku 1, 2  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Bing [Bot]


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©