Ano. Ja osobne som pouzil klucku od dveri
trosku sa zbrusila a bolo. Motory su to dobre. Vseobecne common-rail je vyborny system, ale dost haklivy na vsetko. Hlavne na kvalitu nafty. Spotreba je nizka kvoli elektronickemu davkovaniu paliva (narozdiel od mechanickeho tdi). Takze tieto motory vedia byt velmi usporne, ja mam Ford Mondeo 2.0TDCi a spotreba priemerne 4.2l, na dialnici pri 140km/h (na 5tke) som bol prekvapeny, pytal cistych 6l. Kdezto 2.0HDi od Peugeotu mi pytal 8 litrov a viac.
Vseobecne u tychto renault motorov tazko povedat nejake zavady. 1.9dci su dobre. 2.2dci mali problem s odsavanim na kluke a slabym materialom. S EGR maju tieto motory casto problem. Ale to maju vsetky. Vacsinou staci precistenie, pripadne vymena/odpojenie/zaslepenie. Osobne preferujem odpojenie pokial to RJ neberie ako problem. Mal som odpojeny EGR na lagune 2.2dci a mam aj na mondeu. Auta okolo r.v. 2000 - 2003 neriesili ci EGR je zapojeny alebo nie. Treba ho vsak odpojit vtedy ked je uzavrety (teda po spravnom vypnuti auta). Odpaja sa len jednoduchym odpojenim konektora.
Na co si dat vseobecne pozor je kvalita nafty, odporucam Ti vymenit palivovy filter (za kvalitnejsi s kvalitnou filtraciou). Neviem aky je tam vyrobca vstrekovacov, vseobecne Delphi ma problem so zivotnostou vstrekovacov. Zatial mam na mondeu 220 000km a su tam povodne vstrekovace Delphi a nemam s nimi problem. Auto mam od 200 000km. Rozmyslam co Ti poradit este. Olej, ja davam vsade Castrol. Naucil som sa od Pastoreka. Co sa tyka ELF, neries. Jedine ak by si menil olej v prevodovke, co pri tychto km nebudes. Najskor mozno pri 180 000km a pod. Vtedy jedine ELF, ktory je pre tu prevodovku robeny. Renault totiz do tych prevodoviek daval nejake upravu potiahnutie specialnym kovom (uz neviem akym), ktory ine oleje rozozierali. Na to si treba dat pozor. Taktiez na mnozstvo oleja. Vacsinou prevodovky su robene tak, ze mnozstvo oleja sa rovna tomu co sa da naliat tak kym to nepreteka cez napustaci otvor. Niektore prevodovky (skusenost z laguny 2.2dci) su robene tak, ze tam treba dat presne mnozstvo. Tam islo myslim 1.6l oleja. Ked si to vsak naplnal az po otvor dokazal si tam naliat skoro 5 litrov. Takto potom odpalis prevodovku. Preto pokial je mozne je dat tieto veci robit niekomu kto sa tomu vyzna alebo ma aspon tolko rozumu, ze si pozrie nejake tie specifikacie predtym nez nieco ide robit namiesto toho, aby sa tvaril ako vseznalec a dodrbal Ti cele auto.
Dalej plati, ze tieto motory sa neoplati vytacat. Jazdenie max. do 3000rpm. Preradovanie pri cca 2000-2200rpm. Taktiez ale plati, nepustat ho pod 1000rpm. Pod 1000rpm sa motor trapi a dostava na hubu dvojhmotny zotrvacnik.