Zrejme si kúpil ojazdené auto tak by si mal:
- vymeniť rozvody ( interval 120 000 km ), temer nikdy nie je isté ako boli menené
- vymeniť olej v motore - 5W-40 ACEA A3/B4 Značku si vyber akú chceš, ideálne je zostať pri terajšej. Interval vraj 20 000 km. Osobne sa mi to zdá priveľa ani nie tak kvôli oleju ale skôr pre filter. Odporučil by som max 15 000 km.
Čo sa týka automatu je situácia trochu komplikovanejšia. Mal by si mať prevodovku DP0. Tam je celá náplň 6 litrov ale mení sa iba časť. Podľa servisného manuálu sa po vypustení má naliať 3,5 litra oleja, naštartovať a na voľnobehu pozorovať koľko pôjde prepadom. (neuvádzajú za aký čas) Ak je to menej než 0,1 litra tak sa má znova doliať 0,5 litra.
Osobne som to riešil jednoduchšie. Vypustil som olej a odmeral množstvo, bolo 3,9 litra, tak som nalial rovné 4 a viac neriešil.
Oficiálne tam má ísť "ELF renaulmatic G3" ktorý je nezohnateľný tak som zisťoval technické špecifikácie a najvhodnejší mi vyšiel "ELF elfmatic G3" konkrétne
http://olejposta.sk/r_1853.html Filter sa v prevodovke nemení a interval je odporučený na 120 000 km.
P.S. S prevodovkou som si užil. Bál som sa meniť olej sám, napriek tomu že robím 30 rokov okolo áut a mám i Peugeota s automatom, tak som volal do 4 srvisov Renault či mi vymenia olej v prevodovke. V troch mi povedali že v automate sa olej nemení a v štvrtom že nemajú odsávačku a bez nej to nejde a že sa tam dáva 8 litrov oleja. Pol roka som hľadal dostupné informácie až nakonic som sa dopracoval k servisnému manuálu kde bolo všetko popísané ale strááášne komplikovane.
Dávaj si bacha na rôzne reči a odporúčania, pri automatoch ich je ako maku ale temer všetko sú iba fámy.