Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfc() should not be called statically in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/utf/utf_tools.php on line 1781

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/8/7/87915072-9b4b-439c-9622-7e54483d8870/renaultforum.sk/web/includes/functions_content.php on line 673
História Renaultu : Informácie, správy od vedenia a pre vedenie fóra

Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 28 Mar 2024 11:15

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 1 ] 
Autor Správa
 Predmet príspevku: História Renaultu
OdoslaťOdoslané: 13 Aug 2009 23:34 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 11 Aug 2009 21:23
Príspevky: 770
Bydlisko: Vrable
AUTO: mazda zatiaľ
Zakladateľom Renaultu bol Louis Renault (1877 - 1944).
Prvé vozidlo, ktoré postavil ked mal 21.rokov bol ľahký vozík pohánaný jednovalcový motorom De Dion Bouton.
Ďalší Louisov výtvor bol malý a spoľahlivý Renault AG-1. Toto auto malo na tú dobu pokrokovú konštrukciu s kužeľovou spojkou a trojstupňovou prevodovkou.

Bolo to takzvané priame radenie prevodovky.V roku 1898 predviedol svoj automobil verejnosti.
Toto auto malo úspech a Luis získal prvé objednávky
Louis bol najmladší z piatich detí zámožnej rodiny kupcov. V roku 1899 založil spolu s bratmi Fernardom a Marcelom Firmu.
Bratia dodali do firmy hlavne financie.
V 1899 Renault Freres(ich firma) bola premiestnená na okraj Paríža do Boulogne-Billancourt, kde Renault naďalej majú svoje sídlo.
Automobilka začala vyrábať aj autá na závody automobilov, kde mali veľký úspech. Po ich 1900 víťazstve v pretekoch Paríž-Bordeaux dostal 350 nových objednávok.
Avšak, v roku 1903 Marcel bol po autohavárií v závode Paríž-Madrid ťažko zranený a následne aj zraneniam podľahol.
Šesť rokov neskôr zomrel aj další brat Fernando, ktorý podľahol ťažkej chorobe.
Počas Svetovej vojny sa Luis Renault stal priemyselným magnátom a v roku 1914 zamestnával 22.000 zamestnancov.
Billancourt závod automobilky bol veľkým dodávateľom pre francúzsku armádu. Vyrábali nákladné autá, lietadlá, sanitky...

Počas druhej svetovej vojny, Renault vyrábal ľahké tanky pre spojencov ktoré sa volali Renault FT-17.
Tie boli tak populárne, že po vojne Renault zmenila svoje logo na také aké boli na tankoch tohto typu.
Toto logo v tvare diamantu bolo zavedené v roku 1925 a zostalo na renaultoch až do dnes.
Moderné logo Renaultu vzniklo v roku 1972 ktoré vytvoril Victor V. Vasarely.

Od 1903 viedol automobilky sám Louis Renault až do 1944. Vtedy bol obvinený z kolaborácie, internovaný a zomrel o dva mesiace neskôr.

V januári 1945 vydal generál Charles de Gaulle výnos o znárodnení podnikov Renault
– šéfom automobilky bol menovaný Pierre Lefaucheux,
jeden z organizátorov parížskeho odboja.
Po nom nasledovali Pierre Dreyfus, ktorý riadil renault 20 rokov a este další... Raymond Lévy nastúpil na čelo
firmy na prelome rokov 80 a 90. Ten dokázal upadajúcu firmu postaviť opäť na nohy a s privatizoval ju.
Dnešným šéfom automobilky Renault je Louis Schweitzer.


Prílohy:
Komentár súboru: laguna 2001
Laguna (2001).jpg
Laguna (2001).jpg [ 12.62 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Koleos (2000)
Koleos (2000).jpg
Koleos (2000).jpg [ 18.31 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Espace (1991)
Espace (1991).jpg
Espace (1991).jpg [ 14.19 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Clio (1990)
Clio (1990).jpg
Clio (1990).jpg [ 12.77 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: 5 (1980)
5 (1980).jpg
5 (1980).jpg [ 14.33 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Fuego (1981)
Fuego (1981).jpg
Fuego (1981).jpg [ 14.15 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Fregate (1951)
Fregate (1951).jpg
Fregate (1951).jpg [ 12.92 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: 12 (1970)
12 (1970).jpg
12 (1970).jpg [ 13.36 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Colorale (1950)
Colorale (1950).jpg
Colorale (1950).jpg [ 17.99 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: 10 (1965)
10 (1965).jpg
10 (1965).jpg [ 13.54 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: 8 (1962)
8 (1962).jpg
8 (1962).jpg [ 12.44 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: 4 (1961)
4 (1961).jpg
4 (1961).jpg [ 13.78 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Juva 4 (1946)
Juva 4 (1946).jpg
Juva 4 (1946).jpg [ 14.76 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: 4 cv (1946)
4 cv (1946).jpg
4 cv (1946).jpg [ 3.32 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Reinastella (1932)
Reinastella (1932).jpg
Reinastella (1932).jpg [ 16.75 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Primaquatre (1931)
Primaquatre (1931).jpg
Primaquatre (1931).jpg [ 19.07 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Nervastella (1930)
Nervastella (1930).jpg
Nervastella (1930).jpg [ 18.22 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Vivasix (1930)
Vivasix (1930).jpg
Vivasix (1930).jpg [ 17.33 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Vivaquatre (1932)
Vivaquatre (1932).jpg
Vivaquatre (1932).jpg [ 16.6 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type KZ 4 (1930)
Type KZ 4 (1930).jpg
Type KZ 4 (1930).jpg [ 20.48 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type JS (1922)
Type JS (1922).jpg
Type JS (1922).jpg [ 18.05 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type JM (1922)
Type JM (1922).jpg
Type JM (1922).jpg [ 17.59 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type II (1922)
Type II (1922).jpg
Type II (1922).jpg [ 17.91 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type HG (1921)
Type HG (1921).jpg
Type HG (1921).jpg [ 16.2 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type HF (1921)
Type HF (1921).jpg
Type HF (1921).jpg [ 3.67 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Type GS (1920)
Type GS (1920).jpg
Type GS (1920).jpg [ 3.39 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Typ D 1901
Type D (1901).jpg
Type D (1901).jpg [ 24.01 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: TYP BY 1910
Type BY (1910).jpg
Type BY (1910).jpg [ 14.48 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Typ BX 1910
Type BX (1910).jpg
Type BX (1910).jpg [ 26.35 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Typ BK 1910
Type BK (1910).jpg
Type BK (1910).jpg [ 16.54 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Typ C 1900
Type C (1900).jpg
Type C (1900).jpg [ 23.21 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Typ B 1900
Type B (1900).jpg
Type B (1900).jpg [ 26.07 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Komentár súboru: Typ A 1898
Type A (1898).jpg
Type A (1898).jpg [ 25.16 KiB | Zobrazená 6873 krát ]
Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 1 ] 

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©