Renault fórum

Renault forum a Renault klub Slovensko
Práve je 06 Dec 2019 13:48

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Solárne elektrárne na dom
Lacné baterie do notebooku



Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 29 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 22 Dec 2016 23:02 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 2981
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Tak už má svoje za sebou a pomaly šetri na novú.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 23 Dec 2016 09:00 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Prečo?

Za tých 14 hodín nabilo 0,5V za ďalších 14 hod by som sa mal dostať na hodnotu 12,8 V plus preventívne ďalších 7 hod aby som dosiahol 13V.

Aj som skúšal zapnúť svetlá a z 12,3 kleslo na tých 12,1 číže pod 12 nešlo čo je dobré.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 23 Dec 2016 17:58 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 22 Jan 2011 18:22
Príspevky: 109
Bydlisko: Čadca
AUTO: Laguna 3 Grandtour 2,0 dCi 96 KW r.v. 2008
ex Megan I ph II, 1,9 dCi r.v. 2001
Zmeraj napätie pri štarte, nie pri zapnutých svetlách


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 24 Dec 2016 10:34 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
No už to nechám to ešte 42 hodín nabíjať a mal by som dostať 14,3V.
Do 14,4 sa ma nabíjať však?


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 24 Dec 2016 12:52 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý
Obrázok používateľa

Založený: 09 Jan 2011 14:31
Príspevky: 177
Bydlisko: okr.NM
AUTO: Koleos 2.0 110 kw chip 180Ps r.v.2011,diag.Renault-Clip,VCDS.OP-com,Fiat ecu scan.Auto com cpd.Kts 540 Esi tronic.
No tak kurňa žiadne polemiky.Bateriu musíš mat nabitú za max.24h.Meriaš zátažakom max.10sec. a nesmie íst pod 11V inak je KO.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 24 Dec 2016 13:00 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 2981
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
Presne tak, príliš špekuluješ.
Nová, plne nabitá baterka má 12,8 - 13,2V. Viac ako 2,2V na článok nebude mať nikdy. Tie hodnoty, ktoré spomínaš sú pre nabíjaciu sústavu v aute kedy počas chodu motora má byť napätie 13,8 - 14,2V.

Takže:
menovité napätie baterky - 12V
plne nabitá má 12,8 - 13,2
nabíjacie napätie v aute 13,8 - 14,2V
pokles pri štartovaní je prípustný do 10V

Baterku a nabíjačku so predstav ako spojené nádoby. Rozdiel výšky hladín je rozdiel napätia, pričom nabíjačka je vyššia nádoba. Čím je väčši rozdiel hladín tak tým väčší prúd potečie medzi nimi. Počas nabíjania stúpa hladina spodnej nádoby (napätie baterky) až dosiahne svoje maximum.

Malý nabíjací prúd zaregistruješ vždy i keď je baterka plne nabitá lebo má vnútorný odpor a čím je baterka horšia tak tým je väčší vnútorný odpor a tým je i väčší prúd ktorý visíš i pri nabitej baterke.
Vnútorný odpor je spôsobený vznikom sulfidov na doskách baterky a je to v podstate spôsob jej opotrebenia ktorý je nezvratný.

Záver:
Prestaň špekulovať, nič viacej už nedosiahneš, baterka je opotrebená a jej životnosť sa blíži ku koncu tak ju strč do auta a dúfaj že vydrží kým našetríš na novú.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 24 Dec 2016 13:44 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Johny - áno viem len je to už stará nabíjačka číže z 11,8 na 12,8 sa dostanem za 28 hod. čo myslíš záťažovým testom? Ja som to iba tak odskúšal keď som mal 12,3V počkal som chvíľu a neskôr som zapol stretávacie svetla na 5 sekúnd a kleslo to na 12,1V pod 12 nešlo. Vraj sa to tak odporúča spustiť tento malý test. Neviem či je to dostatočná záťaž. Plánujem to dobiť na 12,8V a nechať tak cez zimu v pivnici a na jar zoberiem prevetrám a uvidím čo mi pri štarte auta resp. jazde ukáže voltmeter. Momentálne som pociťoval že štartér viac točí číže som vedel ž baterka je v ťahu.

Pastorek - tak ja ju chcem iba nabiť aby bola v čo možno najlepšom stave.. Teraz ma 12,3 dobijem ešte 0,5V aby mala 12,8 to bude stačiť?
Na jednom fóre to odporúčali nabiť až do 14,4V tiež sa mi to zdalo veľa keďže táka hodnota je vtedy keď auto beží resp. alternátor.. A vraj moja nabíjačka dokáže nabiť až do 16V vraj čosi také...

A ešte jedná vec čo hovoríte na nabíjačky CTEK? Vraj su to špičkové zakaždým vyhrávaju testy. Taktiež dokáže s vybitou baterkou urobiť divy. Dokáže premiešať elektrolyt, desulfuje ju alebo niečo také proste oživí. Hlavne tá CTEK MXS 5 new je dobrá.

Tu je akási príručka aj všetky kroky v grafe vysvetlené čo s tou batériou robí http://ctek.com/Archive/ProductManualPd ... 5.0_SK.pdf

Jeden na nete písal že mal 2 batérie ktoré sa mu nepodarilo zmerať ani v servise a tak nabil jednu aj druhu a vraj štartuje ako nová.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 24 Dec 2016 14:35 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý
Obrázok používateľa

Založený: 09 Jan 2011 14:31
Príspevky: 177
Bydlisko: okr.NM
AUTO: Koleos 2.0 110 kw chip 180Ps r.v.2011,diag.Renault-Clip,VCDS.OP-com,Fiat ecu scan.Auto com cpd.Kts 540 Esi tronic.
Ja mám túto http://www.okmoto.sk/sk-detail-1177687- ... 6-12v.html

a zátažák http://pb-autobaterie.cz/testery/141-mi ... ezovy.html


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 25 Dec 2016 00:45 
Neprítomný
Administrátor
Administrátor
Obrázok používateľa

Založený: 23 Sep 2009 22:11
Príspevky: 2981
Bydlisko: kúsok od Trnavy
AUTO: Clio II 1,4 Extréme, automat
spam: Nie
nexon napísal:
... A vraj moja nabíjačka dokáže nabiť až do 16V vraj čosi také...

Nedokáže to žiadna lebo klasický olovenný akumulátor nebude mať viac ako 13,2V. Je možné že nabíja napätím 16V, to by mohla byť pravda.
nexon napísal:
A ešte jedná vec čo hovoríte na nabíjačky CTEK? Vraj su to špičkové zakaždým vyhrávaju testy. Taktiež dokáže s vybitou baterkou urobiť divy. Dokáže premiešať elektrolyt, desulfuje ju alebo niečo také proste oživí. Hlavne tá CTEK MXS 5 new je dobrá.


Podľa tej príručky sa jedná o kvalitnú nabíjačku s elektronickou reguláciou a zohľadňuje i rôzne spôsoby nabíjania podľa štádia nabijania. To by som im veril, dokonca i to že si poradí s úplne vybitou baterkou. Premiešanie elektrolytu je dobrý marketingový ťah no deje sa to pri každom nabíjaní lebo vplyvom rozdielnej teploty a unikajúcich bubliniek elektrolyt víri. No ale desulfácia je už trošku pritiahnutá za vlasy. Vo veľmi malej miere sa to dá dosiahnuť pulzným nabíjaním ale i to spôsobuje skôr opadanie malej vrstvy sulfidu z dosiek. Doslovné oživenie baterky odstránením sulfidov sa dá iba chemickou cestou. Dokonca v osemdesiatych rokoch bol na trhu ruský prípravok na tento účel a naozaj fungoval. Vraj to používali na obnovu batérií v ponorkách.

Už viem odkiaľ máš tie hodnoty cez 14V ale to je napätie nabíjačky na svorkách. Musí byť väčšie ako napätie baterky lebo inak by sa nenabíjala.


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: nabíjanie batérie
OdoslaťOdoslané: 25 Dec 2016 15:42 
Neprítomný
Pokročilý
Pokročilý

Založený: 26 Feb 2016 21:40
Príspevky: 167
AUTO: Renault Clio III (2009)
spam: Nie
Toto všetko som našiel a preložil z poľštiny o tej nabíjačke čo mám... (preložené cez google translate)...

Je to najjednoduchšie konštrukcie nabíjačka pre nabíjanie, ktoré majú všetky potrebné v tejto druhu tomto spotrebičmi funkcie: plynulá regulácia nabíjacieho ochranu napájania pred vstupnými svorkami skratu a reverznému pripojenie k terminálom + a - batérií a automatickým vypnutím po dobití batérie.

Ide o nástroj, jednoduchá obsluha a ľahko duplikovať v amatérskych podmienkach. Potom, čo je systém deaktivovaný automatizácie môže byť použitý ako nastaviteľný zdroj energie pre osvetlenie malých montérov spájkovanie a iné takéto zariadenie. Kovový kryt usmerňovače (12 x 15 x 20 cm, hmotnosť cca. 3,5 kg), je vybavené rukoväťou tiež slúžil ako nosič. Na prednom paneli (12 x 15 cm) je umiestnený ampérmeter (rozsah 0 ... 10 A) vytáčať plynulé nastavenie nabíjacieho prúdu indikátora (výstup) teplomera siete a LED indikujúca koniec nabíjania.

Na zadnej strane disku existujú poistky (sieťového a výstup) Hlavný vypínač (jumper) a automatizácie sú odvodené káble s krokodílmi pre pripojenie batérie.

Správne zakopnutia automatizačné systém (odpojenie akumulátora, keď sa dostanú ku koncovému napätie 16,2 V) je zaručená výrobcom pre držať súčasnú hodnotu nie menej než 2A.

Existujú teda dva spôsoby, ako nabiť batérie:

- Prvý (rýchlo) - postupné ovládanie a pretaktovanie nabíjací prúd, aby udržali svoju hodnotu konštantná počas celého procesu nabíjania.

- Druhý (pomalší) - odporúčaná pre počiatočné nastavenie nabíjacieho prúdu a nechajte batériu a nabíjačku sami.

Výrobca odporúča nabíjanie batérií nemilosrdne aktivovaný systém automatizácie. Pre prvú nabitie (tvorenia) batérie Po ukončení nabíjania pomocou automatizácie sa odporúča zakázať automatické nabíjanie batérie a úrazu elektrickým prúdom prúd (desaťihodinovom) po dobu cca. Tri hodiny. Malo by zároveň systematicky kontrolovať teplotu a hustotu elektrolytu, aby nedošlo k prekročeniu hodnoty udanej podľa prípustných náhradné batérie.
Majte na pamäti, aj pri nabíjaní motocykla (6V), vzhľadom k ich hladina napätia, rozloženie koniec automatizácie zaťaženie je k ničomu.
Výkonové súčiastky (tyristory a usmerňovacie diódy D4, D5) sú umiestnené na chladiči s rebrovaným profilom duralowego (6 x 10 cm, výška zebier cca. 2 cm).

Pri použité prvky poloprzewodnikowe

(V zátvorke nahradenie štátny alebo západnej)

1. D11 D6 ... D9 - KD522B (BAVP18 ... BAVP21 alebo podobne)

2. D5 - D814B (zenerove diódy s nízkou spotrebou energie 10V, napríklad BZP663-C5V6).

3. D6 - KC156A (. Zenerova dióda pre low-power 5,6V napríklad BZP663-C5V6)

4. D1, D2 - D242
4. D10 -. AL307BM (červená LED dióda), napríklad CQYP 441)

5. T1 ... T3, T4, T3 - KT361G (BC177)

6. TY1, TY2 - (. SCR 10A / 50V, napríklad BTP-10/50) KU202G
--------------------------------------------------------------------------

Áno tam sa píše tých 16V. číže tu batériu nabijem najviac do 13,2V ďalej nepustí? Dúfam že ta automatika všetko spraví ako má a rozsvieti sa to LED svetlo ako je spomínané.


A tak áno tie nabíjačky sú vraj špička každoročne vyhrávajú testy. Zišiel by sa mi taký jeden kus. Len neviem čo skôr či baterku či nabíjačku.

A áno tých 14V je na svorkách to sa mi troch plietlo....


Hore
 Profil Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mailovú správu  
 
Zobraziť príspevky za obdobie posledných:  Usporiadať podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Počet príspevkov: 29 ]  Prejsť na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3  Ďalšia

Všetky časy sú v UTC + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  



partneri

©renaultforum, Powered by phpBB ©